خبرگزاری کار ایران

مشاور استاندار تهران در امور زنان و خانواده به ایلنا خبر داد:

برگزاری طرح نیاز سنجی آموزشی برای زنان سرپرست خانوار شهرستان ری

کد خبر : ۲۱۶۴۰۰

از کار آفرینان موفق نیز دعوت شده تا برای آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار که توسط استانداری در روستاهای شهرستان ری شناسایی شده‌اند با ما همکاری کنند.

مشاور استاندار تهران در امور زنان و خانواده از همکاری مشترک استانداری تهران و سازمان فنی و حرفه‌ای برای اجرای نیاز سنجی آموزشی در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار روستاهای شهرستان ری خبر داد.

زهرا ساعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد طرح‌های استانداری تهران برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران از مرداد ماه تهیه بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار به صورت پایلوت در شهرستان ری آغاز کرد و اکنون پس از دو ماه این بانک اطلاعاتی تکمیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین کار گروه‌هایی در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در تشکیل شده‌اند؛ برای نمونه یکی از این کار گروه‌ها در جهت جذب کارآفرینان موفق استان برای همکاری با این طرح به وجود آمده است.

مشاور استاندار تهران با اشاره به اینکه در بحثاصلاح الگوی مصرف و ایجاد اشتغال نیز کارگروه‌هایی وجود دارند، افزود: در بحثاشتغالزایی تمرکز ما بیشتر در چهار حوزه سنگ‌های تزئینی، مواد غذایی، ‌لوازم بهداشتی و پوشاک است که در واقع این رشته‌ها در راستای توسعه مشاغل خانگی و ایجاد واحدهای کوچک اقتصادی انتخاب شده‌اند.

ساعی ادامه داد: همچنین در هفته‌های گذشته در راستای توسعه آموزش روستایی با سازمان فنی و حرفه‌ای که متولی این امر است، جلسه‌ای داشتیم تا پروژه نیازسنجی آموزش در میان زنان سرپرست خانوار روستاهای شهرستان ری انجام پذیرد.

وی افزود: بر اساس چشم انداز افق ۱۴۰۴، بر آمایش سرزمین ورفع محرومیت به ویژه در روستا‌ها تاکید شده است به همینخاطر، طرح نیاز سنجی را مطرح کردیم تا سازمان فنی وحرفه‌ای این نیاز سنجی را برای زنان سرپرست خانوار روستاهای شهرستان ری انجام دهد ودر تقویم آموزشی خود برای متقاضیان شغل وکسانی که می‌خواهند ارتقای شغلی پیدا کنند برنامه‌ای را اختصاص دهد.

ساعی گفت: جلسات متعددی را نیز با دهیاران برگزار و از میان ۳۲ روستای شهرستان ری از ۱۰ روستا بازدید کرده‌ایم، همچنین در این زمینه میان فرماندار شهرستان ری و مدیرکل سازمان فنی حرفهای استان نیز تفاهم نامه‌ای امضا شده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اظهار کرد: همچنین برای برگزاری دوره‌های آموزشی رشته‌هایی در زمینه دامپروری، ‌کشاورزی، ‌صنایع دستی، قالی بافی در نظر گرفته شده است.

مشاور استانداری تهران ادامه داد: جهاد کشاورزی نیز طرحی را در قالب صندوق‌های خرد روستایی در کل کشور انجام داده که قرار است ۵۰ صندوق از این طرح در روستاهای شهرستان ری برای به وجود آمدن اشتغال پایدار و محرومیت زدایی ایجاد شود. این طرح می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی در روستا‌ها و ارتقای سطح درآمد بهبود تولید روستا‌ها و توسعه تولید روستایی وعدالت اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد و همچنین جلوی مهاجرت معکوس از روستا به شهر را بگیرد.

ساعی گفت: از کار آفرینان موفق نیز دعوت شده تا برای آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار که توسط استانداری در روستاهای شهرستان ری شناسایی شده‌اند با ما همکاری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این برنامه‌ها برای دیگر شهرستان‌های استان تهران نیز اجرا می‌شود، گفت: این طرح‌ها به صورت پایلوت در شهرستان ری تا پایان سال ادامه خواهد داشت و تمام نقاط ضعف و قوت آن‌ها ثبت می‌شود تا سال آینده در شهرستانهای دیگر استان با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر ادامه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز