خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهوری:

اعتیاد زنان کانون خانواده را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۱۹۰

۵۵ درصد طلاق‌ها ریشه در اعتیاد دارد / این معاونت به تنهایی از پس مشکلات این قشر برنمی آید و حل مشکلات جامعه زنان یک عزم ملی و مدیریت جهادی را می‌طلبد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: باتوجه به اینکه ۱۰ درصد از معتادان زنان هستند و ۶۳ درصد زنان متاهل با همسران و پدران معتاد زندگی می‌کنند، اعتیاد کانون خانواده را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا، شهیندخت ملاوردی عصر روز شنبه در همایش زنان و بانوان شهرستان ملارد افزود: مجموعه عملکرد‌ها و سوء مدیریت‌ها در گذشته ما را با آسیب‌های فراوانی روبه رو کرده است.

وی اظهار کرد: زیاد شدن زنان سرپرست خانوار، زنانه شدن سالمندی و اعتیاد با توجه به اینکه ۱۰ درصد از معتادین زنان هستند و ۶۳ درصد زنان متاهل با همسران و پدران معتاد زندگی می‌کنند، کانون خانواده را تهدید می‌کند.

مولاوردی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد طلاق‌ها ریشه در اعتیاد دارد، خاطر نشان کرد: پایین رفتن سن اعتیاد به مواد مخدر در بین دختران، استقبال از مواد محرک و صنعتی، بالا رفتن نرخ طلاق، پایین آمدن نرخ ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج از دیگر تهدیدهایی است که به قشر جامعه زنان و دختران آسیب می‌زند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: برای تقویت بنیان خانواده برنامه‌های اجرایی شده دولت نهم و دهم را در همه زمینه‌ها مورد آسیب‌شناسی و ارزیابی قرار داده و نقاط قوت آن را تقویت کردیم تا شرایطی را برای تقویت بنیان خانواده در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار دهیم.

وی تصریح کرد: این معاونت به تنهایی از پس مشکلات این قشر برنمی آید و حل مشکلات جامعه زنان یک عزم ملی و مدیریت جهادی را می‌طلبد.

مولاوردی خاطر نشان کرد: جمعیت جوان جامعه یک فرصت طلایی برای آینده کشور است و اگر این توانمندی به فرصت تبدیل نشود، تبدیل به چالشی برای جامعه می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نقش جامعه زنان را از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، امیدواریم همه خواسته‌های مردم بخصوص زنان محقق شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم دولت واگذاری پست‌های میانی ادارات مانند فرمانداری و شهرداری‌ها به زنان است تا این قشر با تجربه اندوزی در آینده در پست‌های بالا‌تر نقش آفرینی کنند.

مولاوردی یکی دیگر از برنامه‌های دولت را طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در عرصه‌های مختلف خواند و افزود: براین اساس با همکاری وزارت کار، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی اطلاعات کامل‌تری از وضعیت زنان سرپرست خانوار جمع آوری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از بحث‌های مهم و حائز اهمیت، حضور و مشارکت سازمانهای غیر دولتی در مسائل امور زنان و جوانان است که در این راه برای کوچک شدن دولت، امور به مردم و سازمانهای مردم نهاد واگذار می‌شود که در این رابطه ۱۷۰۰ سازمان غیر دولتی مردم نهاد در امور زنان شناسایی شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: ۱۴ کارگروه پژوهشی در امور زنان تشکیل دادیم تا این کارگروه‌ها مسائل و مشکلات را به صورت پژوهشی به این معاونت ارسال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز