خبرگزاری کار ایران

یک عضو فراکسیون زنان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تنها نیمی از نمایندگان زن به مسائل فراکسیون زنان ورود پیدا می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۵۰

متاسفانه همین تعداد کم نمایندگان خانم مجلس نیز تنها ۵۰ درصد وارد مسائل فراکسیون زنان می‌شوند / توقع مردم از این فراکسیون عملکرد فعالانه‌تر است

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توقع مردم از این فراکسیون عملکرد فعالانه‌تر است، گفت: متاسفانه از نمایندگان خانم تهران انتظار می‌رفت که دراین زمینه فعالانه اقدام کنند.

شهلا میرگلوی بیات عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبر نگار ایلنا در مورد فعالیتهای این فراکسیون گفت: من فکر می‌کنم که فراکسیون زنان باید فعال‌تر عمل کند و مطالبات مردم فرا‌تر از آن چیزی است که تاکنون در این فراکسیون رخ داده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل این مسئله تعداد کم نمایندگان خانم در مجلس است که متاسفانه از همین تعداد کم نیز تنها ۵۰ درصد وارد مسائل فراکسیون زنان می‌شوند.

وی تصریح کرد: نمایندگان شهرستان‌ها هم بخش اعظم وقت خود را به مشکلات حوزه انتخابیه خود اختصاص می‌دهند، بنابراین از نمایندگان خانم شهر تهران انتظار می‌رود فعالانه‌تر در فراکسیون زنان فعالیت کنند.

نماینده مردم ساوه درمجلس شورای اسلامی درمورد مشکلات عمده زنان حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: بخش اعظم مشکلات ما مربوط به قوانینی است که تصویب شده اما اجرایی نشده است، مانند قوانینی که در مورد زنان سرپرست خانوار و یا زنان بدسرپرست وجو ددارد، همچنین بخشی از قوانین ما شفاف نیست که باعثچند برابر شدن مشکلات می‌شود.

بیات با اشاره به اینکه معضل بیکاری از جمله مهم‌ترین مشکلات زنان در حوزه انتخابیه‌ام است گفت: اکنون ۶۰ درصد از دانشجویان را زنان تشکیل می‌دهند، ازهمین رو ظرفیت اشتغال کافی نیز باید برای آنان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه زنان بیشتر تمایل دارند در بخشهای اداری ودولتی مشغول به فعالیت شوند، افزود: با وجود آنکه بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در ساوه قرار دارد اما باز هم با مشکل بیکاری روبرو هستیم، زیرا زنان احساس امنیت بیشتری در محیط‌های کاری دولتی و اداری احساس می‌کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون زمانی است که باید از ترس و شعار خارج شویم و به سمت عمل روی بیاوریم. معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و اداره رفاه و کار در هر استان باید به مسئله ایجاد محیط امن برای اشتغال زنان به همراه ایجاد امنیت شغلی برای آن‌ها اقدام کنند و کمک کنند تا زنان بتوانند مطالباتشان را به طور کامل از کارفرمایان دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز