خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ایلنا خبرداد:

شناسایی آسیب‌های حوزه زنان به تفکیک هر استان

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۰۷۴

قرار نیست که برای تمامی زنان کشور یک نسخه پیچیده شود / هر استان که در مورد یک آسیب، اختلاف زیادی با میانگین کشوری داشته باشد، به عنوان نقطه بحرانی شناخته می‌شود و رسیدگی به آن آسیب با نگاهی علمی و متمرکز در اولویت برنامه ریزی‌های آن منطقه قرار می‌گیرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از اجرای برنامه «نقشه سازی پلی گون زنان و خانواده» در کشور خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه، نقشه آسیب‌های زنان و خانواده در کشور ترسیم شده و براساس الویت‌های هر استان، برای زنان آن منطقه برنامه ریزی می‌شود.

اطهره نژادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به یکی از مهمترین برنامه‌های معاونت امور زنان که در اولویت‌های این نهاد قرار دارد، گفت: برای برنامه‌ریزی در هر حوزه‌ ابتدا نیاز است که مخاطبان و مسائل آنها شناخته شوند، بنابراین در حال انجام برنامه «نقشه‌سازی پلی گون زنان و خانواده» هستیم.

وی با بیان اینکه قرار نیست که برای تمامی زنان کشور یک نسخه پیچیده شود، توضیح داد: بر اساس این طرح، آمارهای موجود در کشور مربوط به حوزه زنان در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و.. به تفکیک هر استان جمع آوری شده و با میانگین آمارهای کشوری مقایسه می‌شود.

نژادی افزود: هر استان که در مورد یک آسیب، اختلاف زیادی با میانگین کشوری داشته باشد، به عنوان نقاط بحرانی شناخته می‌شود و رسیدگی به آن آسیب با نگاهی علمی و متمرکز در اولویت برنامه ریزی‌های آن منطقه قرار می‌گیرد.

معاون برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده گفت: این فرآیند برای به دست آوردن نقاط بحرانی در شهرستان‌ها و دهستان‌های آن استان نیز دوباره تکرار می‌شود تا نقشه آسیب‌های زنان و خانواده در کشور ترسیم شود.

وی ادامه داد: برای نمونه مشخص می‌شود که میزان اعتیاد بانوان در هر استان چقدر است و این آمار با میانگین کشور مقایسه می‌شود و اگر استانی با آمار کشوری اختلاف فاحشی داشت به عنوان نقطه بحرانی شناسایی شده و اعتیاد در اولویت‌های برنامه ریزی برای آن استان در نظر گرفته می‌شود.

نژادی با اشاره به اینکه آمارهای مورد بررسی، تنها از یک سازمان نخواهد بود، تاکید کرد: علاوه بر مرکز آمار، از اطلاعات استانداری‌ها و دیگر نهادهایی که آمارهای لازم راجمع‌ آوری کرده‌اند نیز استفاده شده و تمامی آمار‌ها با هم سنجیده می‌شود.

وی با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده از نظر بودجه و نیروی انسانی توان اجرایی کردن این برنامه‌ها را به تنهایی ندارد، تصریح کرد: این معاونت نهادی متولی امور زنان و خانواده است و نه متصدی؛ بنابراین برای به سرانجام رسیدن برنامه نیاز به همکاری سازمان‌های مرم نهاد و نهاد‌های متولی به شدت احساس می‌شود.

نژادی در مورد زمان اجرایی شدن این برنامه اظهار کرد: در فرآیند برنامه‌ریزی بخش اصلی فاز شناسایی است و اگر این قسمت به درستی صورت نگیرد هزینه‌ها و سرمایه‌های در نظر گرفته شده به هدر خواهد رفت بنابراین ما سال اول استقرار دولت جدید را به شناخت اختصاص دادیم و از ابتدای مهر ماه سال جاری، وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز