خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد:

رشد ۱درصدی ازدواج و ۴ درصدی طلاق در سه ماهه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۲۲۷

بیشترین طلاقهای ثبت شده زنان نیز به میزان ۵/۱۴ درصد مربوط به رده سنی ۲۷ تا ۲۹ سال و بیشترین طلاقهای ثبت شده مردان به میزان ۲/۱۶ درصد مربوط به رده سنی ۲۷ تا ۲۹ سال بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از رشد ۱ درصدی ازدواج و رشد ۴ درصدی طلاق در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با اعلام این خبر گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۹۸ هزار و ۹۳۷ ازدواج در دفا‌تر رسمی ازدواج در کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: در این مدت همچنین ۳۶ هزار و ۳۴۲طلاق نیز با افزایش ۴ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل در دفا‌تر رسمی طلاق کشور ثبت شده است.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: بیشترین ازدواج‌های ثبت شده مردان در این دوره سه ماهه به میزان ۳/۲۶ درصد مربوط به رده سنی ۲۴ تا ۲۶ سال و بیشترین ازدواجهای ثبت شده زنان به میزان ۱/۲۰ درصد مربوط به رده سنی ۲۱ تا ۲۳ سال بوده است.

وی گفت: بیشترین طلاقهای ثبت شده زنان نیز به میزان ۵/۱۴ درصد مربوط به رده سنی ۲۷ تا ۲۹ سال و بیشترین طلاقهای ثبت شده مردان به میزان ۲/۱۶ درصد مربوط به رده سنی ۲۷ تا ۲۹ سال بوده و از کل ازدواج‌ها و طلاق‌های ثبت شده در این مدت، ۱۹۸ هزار و ۹۳۷ واقعه ازدواج و ۳۶ هزار و ۳۴۲ واقعه طلاق به صورت الکترونیک به ثبت رسیده است.

تویسرکانی گفت: در این مدت همچنین ۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۷۱۱ فقره انواع اسناد رسمی شامل اسناد بیع، صلح، وکالتنامه، اجاره، تقسیم نامه، گواهی امضاء، متفرقه و سایر اسناد تنظیمی در دفا‌تر اسناد رسمی کشور با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادر شده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری، سه هزار و ۱۱۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۱۵ ریال درآمد از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وصول شده که این میزان درآمد به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است.

به گفته تویسرکانی در سه ماهه نخست امسال درآمد حاصل از صدور سند کاداستری ۹۰ درصد و ثبت ملک و فروش نقشه‌های کاداستری ۷۱ درصد افزایش را به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آمار عملکرد بخش مالکیت صنعتی سازمان ثبت اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۶۱۳ اختراع با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در اداره کل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از طریق سامانه مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت سه هزار و ۳۲۸ علامت تجاری با افزایش ۱۳۲ درصدی، ۸۱۶ طرح صنعتی با افزایش ۹۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۷۶۰ اظهارنامه ثبت بین المللی مادرید نیز از طریق این سامانه به صورت الکترونیک ثبت شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در سه ماهه اول امسال ۱۳هزار و ۲۷ شرکت تجاری و تعاونی با کاهش ۱۷ درصدی و یک هزار و ۶۴۵ موسسه غیرتجاری با کاهش ۲۰ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری این سازمان به ثبت رسیده است.

پاسخ به ۹۰۳ هزار و ۴۹ مورد استعلام از پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی به شکل الکترونیکی و تشکیل ۱۶ هزار و ۹۹۲ پرونده الکترونیکی اجرای اسناد رسمی از دیگر اقدامات سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در سه ماهه اول سال جاری است که تویسرکانی به آنها اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز