خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران:

دولت الزامی برای اجرای طرح افزایش مرخصی زایمان ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۷۶۱

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا خبر حواشی ایجاد شده در بازرسی بدنی از زندان زنان قرچک و رامین در روز گذشته صحت دارد، گفت: از این مسئله اطلاعی ندارم.

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: اجرایی شدن طرح افزایش مرخصی زایمان برای دولت الزام آور نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام امین زاده در حاشیه نشست رئیس دیوان عدالت اداری با معاونین حقوقی دستگاههای اجرایی در مورد افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه گفت: برخی دستگاهها این امر را اجرا کرده و برخی دیگر گفتند که آنرا انجام نمی‌دهند. آنها‌یی که اجرا کردند با واکنشهای بسیاری مواجه و حتی برخی افراد در این زمینه اخراج شدند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر پروند‌های بسیاری در‌باره افزایش مرخصی زایمان در دیوان عدالت اداری تشکیل شده است، ‌گفت: این موضوع در دولت مطرح است و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد و ممکن است مدت مرخصی، ۶،۷، ۸ یا ۹ ماه باشد تا دستگاه‌ها مجبور به اخراج کارمندان نباشند.

وی در پاسخ به این پرسش که مگر اجرای این افزایش ۶ الی ۹ ماه مرخصی زایمان اختیاری نبوده است، اظهار کرد: برای اجرایی شدن مرخصی زایمان برای دولت الزامی وجود ندارد، اما قرار است این مسئله تغیین تکلیف شود که این افزایش ۹ ماه شود یا خیر.

امین زاده درپاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در جلسه هفته گذشته هیات وزیران رئیس جمهور گروهی از وزرا را مامور رسیدگی به موضوع بند ۳۵۰زندان اوین کرده است، اعضای این کمیته چه کسانی هستند وتاکنون چه اقدامی انجام داده اند گفت: از جزئیات این کمیته اطلاعی ندارم وباید از آقای پور محمدی وزیر دادگستری در رابطه با این مسئله سوال بپرسید.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا خبر حواشی ایجاد شده در بازرسی بدنی از زندان زنان قرچک و رامین در روز گذشته صحت دارد، گفت: از این مسئله نیز اطلاعی ندارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز