خبرگزاری کار ایران

سقف سنی بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر حذف شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۷۵۲

«پیش از این بر اساس مصوبه دولت برای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر سقف سنی مردان تا ۵۵ و برای زنان تا ۵۰ سال بود.»

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از حذف سقف سنی برای پوشش بیمه‌ای روستائیان و عشایر خبر داد.

«سید حمید کلانتری» روز سه شنبه در نشست خبری به تشریح برنامه‌ها و اقدامات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال جدید پرداخت و گفت: پیش از این بر اساس مصوبه دولت برای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر سقف سنی مردان تا ۵۵ و برای زنان تا ۵۰ سال بود.

وی با اعلام اینکه حذف سقف سنی بر اساس مصوبه سال ۹۱ مجلس شورای اسلامی انجام شده است، گفت: این مصوبه از دی ماه سال ۹۲ اجرایی شده و بر همین اساس بعد از این سقف سنی برای بیمه شدن کشاورزان، روستائیان و عشایر وجود ندارد.

کلانتری با اعلام اینکه تا قبل از حذف سقف سنی در حدود سه میلیون نفر جامعه هدف این صندوق را تشکیل می‌دادند اما با اجرای مصوبه جدید بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اضافه می‌شود که با خانواده‌های آن‌ها جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اعلام اینکه بیمه ما اختیاری است، اظهار داشت: دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند و سهم ۵ درصدی را که بیمه شده می‌بایست پرداخت کند در مدت یک سال از او دریافت می‌شود.

وی با اشاره به تقسیم جمعیت تحت پوشش این صندوق به ۸ گروه درآمدی، ادامه داد: اگر میزان درآمد ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی را برای این ۸ گروه در نظر بگیریم سهم پرداختی برای بیمه شدگان بسیار ناچیز خواهد بود به طوری که به ازای ۱۸۰ هزار تومان حق بیمه‌ای که از بیمه شده دریافت می‌گردد، دولت ۳۶۰ هزار تومان به حساب او واریز می‌کند.

کلانتری در ادامه به مشکلات پیش روی این صندوق برای پوشش بیمه‌ای کشاورزان، روستائیان و عشایر اشاره کرد و گفت: مشکل ما این است که فرهنگ بیمه شدن در جامعه روستایی و عشایر ترویج نشده و رسانه ملی باید در این موضوع ما را همراهی کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اعلام اینکه نزدیک به ۳۴ درصد جمعیت کشور را افراد روستایی تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۱۵ درصد این افراد بیمه شده‌اند یعنی از ۶.۶ میلیون روستایی تنها ۱.۱ میلیون نفر آن‌ها تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه ما همه مراجعه کنندگان واجد شرایط را بیمه می‌کنیم، اظهار داشت: متاسفانه در سه سال گذشته و هر سال کمتر از ۹۰ هزار نفر بیمه شده جدید تحت پوشش قرار گرفته‌اند در حالیکه ما در سال گذشته نزدیک به ۸۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دادیم.

کلانتری در ادامه به مزایای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اشاره کرد و گفت: اولین مزیت این است که ما حق بیمه را سالیانه دریافت می‌کنیم و چنانچه فرد در سال دوم در اثر حادثه یا بیماری از کار افتاده شود، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی همچنین به پرداخت مستمری بازنشستگی با ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه اشاره کرد و گفت: تاکنون ما کسی را نداشته‌ایم که از حقوق بازنشستگی این صندوق برخوردار شود، اما ۱۸ هزار نفر مستمری بگیر صندوق هستند که در اثر فوت بیمه شده یا از کار افتادگی مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در ادامه به پیشنهاد این صندوق به دولت برای تحت پوشش قرار دادن افراد روستایی و عشایر اشاره کرد و اظهار داشت: ما به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد داده‌ایم که از محل مابه التفاوت درآمدی حاصل از هدفمندی به مدت ۲ تا ۳ سال در صورت امکان حق بیمه را دولت به طور کامل پرداخت کند تا کشاورزان، روستائیان و عشایر به صورت رایگان بیمه شوند.

کلانتری اعتبار موردنیاز برای اجرایی شدن چنین پیشنهادی را سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان و به مدت سه سال ۴۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز