خبرگزاری کار ایران

تا ۱۳ رجب؛

تسهیلات ثبت احوال برای تغییر نام زنان به فاطمه

کد خبر : ۱۶۱۱۵۰

«ما در صدد هستیم تا نام‌های قدسی، اسلامی و ایرانی را در کشور بین خانواده‌ها ترویج دهیم تا از انتخاب نام‌های نامناسب جلوگیری شود.»

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: هر کدام از بانوان که تمایل دارند نام خود را به فاطمه یا زهرا تغییر دهند از امروز تا ۱۳ رجب این تغییر نام بدون هیچگونه تشریفات قانونی برای آن‌ها انجام خواهد شد.

، به گزارش ایلنا، محسن کرمی افزود: ما در صدد هستیم تا نام‌های قدسی، اسلامی و ایرانی را در کشور بین خانواده‌ها ترویج دهیم تا از انتخاب نام‌های نامناسب جلوگیری شود.

به گفته معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال، استان‌های قم، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین القاب حضرت فاطمه را برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد: تاکنون ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نام از القاب حضرت فاطمه زهرا(س) در کشور ثبت شده که از این تعداد ۴میلیون و ۲۰۰ هزار فاطمه، دو میلیون و ۹۰۰ هزار زهرا و مابقی سایر القاب حضرت فاطمه(س) است.

معاون سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: هم اکنون نام شش میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به عنوان سادات در کشور به ثبت رسیده است که استان مازندران با ۶۲۰ هزار نفر، یزد با ۲۰۰ هزار و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱۰ هزار نفر بیشترین آمار سادات را به خود اختصاص می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز