خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان:

حضور زنان در مدیریت سیستان و بلوچستان بدلیل توانمندی آنان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۶۱

«توانمندی بالای بانوان این استان در عرصه‌های مختلف موجب شده تا برای نخستین بار چند بانو به عنوان معاون استاندار و فرماندار در سیستان و بلوچستان منصوب شوند.»

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سفر استانی هیات دولت به سیستان و بلوچستان از اجرای برنامه‌های حمایتی برای زنان در استانهای محروم خبر داد.

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در سفر استانی هیات دولت به سیستان و بلوچستان در دیدار با جمعی از بانوان فرهیخته و منتخب این استان گفت: توانمندی بالای بانوان این استان در عرصه‌های مختلف موجب شده تا برای نخستین بار چند بانو به عنوان معاون استاندار و فرماندار در سیستان و بلوچستان منصوب شوند.

وی همچنین به عقد موافقتنامه معاونت امور بانوان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با وزارتخانه‌ها و دستگاههای مختلف برای حمایت از بانوان و ارتقاء توانمندیهای آنان از جمله در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته اشاره کرد.

معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: حمایت‌ها مورد توجه قرار گرفته در استانهایی مانند سیستان و بلوچستان شامل مواردی از جمله انجام امور مشاوره‌ای در حوزه ازدواج، ارائه خدمات به زنان بهبود یافته از اعتیاد، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و کمک به زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است.

مولاوردی در ادامه اظهارداشت: به زودی اعتبار مورد نیاز برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان نیز اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: با تلاش فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی لایحه جدید بیمه زنان خانه دار نیز به دولت ارائه می‌شود که با تصویب آن بانوان نیز از حقوق مستمر که در قانون پیش بینی خواهد شد بهره‌مند می‌شوند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده دولت را مصمم به استفاده از ظرفیتهای بانوان و توان افزایی این قشر دانست و گفت: سهم بانوان در عرصه‌های مختلف از جمله در بخش مدیریت متناسب با نقش آفرینی این قشر در دوران پیروزی انقلاب و دیگر صحنه‌های نظام نیست.

وی افزود: زنان در تمام مقاطع از جمله دوران مبارزات برای پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی نقش پررنگی را از خود به جا گذاشتند، بنابراین باید سهم زنان از مدیریت‌ها متناسب با این نقش و توانمندیهای آنان باشد.

مولاوردی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد مسایل مربوط به بانوان و تاکید بر نقش ممتاز و بی‌بدیل این قشر در رشد و اعتلاء نظام اسلامی گفت: بدون اتکا و بهره گیری از ظرفیتهای بانوان تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری و سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی که نیازمند و متکی به عدالت محوری، دانش بنیان و مردمی بودن است امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه‌های مختلف، به نقل یک خاطره از دکتر روحانی پرداخت و گفت: رییس جمهوری در بازدید از وزارت نیرو، هنگامی که تنها دو بانو در جمع مدیران و کارکنان این وزارتخانه حضور داشتند بیان کرد دوره مدیریت مردسالارانه به پایان رسیده و افراد باید بر اساس شایستگی‌ها بکار گرفته شوند.

مولاوردی همچنین حمایت از سمن‌ها(سازمانهای مردم نهاد) را در بخش بانوان و دیگر بخش‌ها ٰ یکی از سیاستهای دولت اعلام و بیان کرد: سمن‌ها از توان بالا و قابل توجهی برای حل مسائل و مشکلات جامعه برخوردارند لذا دولت به عنوان یک شریک و نه یک رقیب به آن‌ها نگاه می‌کند.

وی گفت: در جوامعی که نهادهای مدنی آن ضعیف و دولت‌ها فربه هستند مشکل ناکارآمدی و نارضایتی مردم بوجود می‌آید لذا برونسپاری مسوولیت‌ها و جلب مشارکت مردم در امور مختلف یکی از وظایف دولت به شمار می‌رود که در این دوره به آن‌ها توجه می‌شود.

معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده ایجاد تغییر در رویه‌ها، سیاست‌ها و برنامه ریزی‌ها را یکی از دلایل رای مردم به روحانی دانست و افزود: گفتمان اعتدال که با استقبال بالای مردم همراه شد باید در حوزه بانوان نیز نمود پیدا کند.

مولاوردی گفت: دولت تدبیر و امید ‌‌نهایت تلاش خود را بکار می‌گیرد تا شاهد تقویت بنیان خانواده با تاکید بر نقش مهم بانوان در آن باشیم و به سمتی حرکت کنیم که توازن جنسیتی را در جامعه ببینیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز