خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان خبر داد؛

بررسی مشکل افزایش سن ازدواج و تجرد قطعی دختران

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۵۱

ساختار حوزه زنان، وظیفه نظارت راهبردی بر جریان حوزه زنان و خانواده در کشور و در دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها را عهده دار است و ما تا اطلاع ثانوی نیاز به تشکیلات مستقل در این حوزه داریم.

ایلنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: افزایش آمار دختران تحصیل‌کرده، تجرد قطعی و بالا رفتن سن ازدواج دختران در حوزه خاص زنان در حال پیگیری است و حل بسیاری از موارد پیش رو در گرو حل مسائل در فضای عمومی کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی در سفر هیئت دولت به استان خوزستان با حضور در جمع مدیران کل و مشاورین امور بانوان دستگاههای اجرایی مرتبط با حوزه زنان و خانواده با اعلام اینکه در حال دریافت و رصد وضعیت حوزه زنان و اقدامات صورت گرفته و لازم الاجرا در کل کشور هستیم، گفت: با توجه به ساختار جدید مطرح شده در حوزه زنان از سوی معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری، فرصت مناسبی برای بازنگری این ساختار در کشور بوجود آمده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه برداشت اولیه نادرستی از این ساختار مبنی بر حذف پست مشاور بانوان مطرح شد که به هیچ وجه صحت نداشته و با توجه به اینکه دولت سیاست چابک سازی، منطقی سازی و کوچک سازی را در پیش گرفته است این مسئله در حال پیگیری و بررسی دقیق کار‌شناسی است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: نظر به تجربیات موجود و بررسی‌های جدید و با همکاری شورای فرهنگی اجتماعی زنان، در حال تدوین و تعریف یک ساختار مناسب در حوزه زنان کشور هستیم و تصمیم داریم این ساختار متناسب با مأموریت ویژه هر دستگاه تنظیم شود و نیازی به هم‌شکل سازی این ساختار وجود ندارد.

مولاوردی افزود: ساختار حوزه زنان، وظیفه نظارت راهبردی بر جریان حوزه زنان و خانواده در کشور و در دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها را عهده دار است و ما تا اطلاع ثانوی نیاز به تشکیلات مستقل در این حوزه داریم.

وی افزایش آمار دختران تحصیل‌کرده و دارای مطالبات، تجرد قطعی و بالا رفتن سن ازدواج دختران را به عنوان مسائل مطرح جهت پیگیری در حوزه خاص زنان معرفی و خاطرنشان کرد: حل بسیاری از موارد پیش رو در گرو حل مسائل در فضای عمومی کشور است.

معاون رئیس جمهور گفت: با توجه به برنامه‌های ارائه شده از سوی رئیس جمهور، در حال تدوین شاخص‌های مربوط به حوزه زنان و خانواده و ارتقای این شاخص‌ها هستیم و در این مسیر جویای نظرات و پیشنهادات بازوهای اجرایی خود در این حوزه در سراسر کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه با تکیه بر نظرات مراجع دینی، حقوقی، سیاسی و مردمی و با مشی اعتدال به سمت و سوی تعادل و توازن جنسیتی پیش می‌رویم ابراز امیدواری کرد به‌زودی مردم استان خوزستان از برکات این سفر و اقدامات صورت گرفته بهرمند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز