خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امورزنان و خانواده:

هیچ کدام از نقش‌های زن نباید فدای دیگری شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۸۹

در نشستی که با نمایندگان مجلس داشتیم توافق شد درباره تدوین موارد قانونی و حقوقی که سبب بهبود وضعیت زنان و خانواده شود، اقداماتی انجام دهیم، امیدوارم از توانمندی‌های زنان جامعه ارمنی نیز بتوانیم در این زمینه استفاده کنیم.

ایلنا: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دیدار با اسقف اعظم تهران و جمعی از هموطنان مسیحی گفت: سیاست‌های دولت جدید بر اساس اعتدال است. رسالت ما حفظ توازن نقش زن در جامعه و خانواده است وحرکت ما باید به گونه‌ای باشد که هیچ کدام از نقش‌های زن، فدای دیگری نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " شهیندخت مولاوردی "، معاون رئیس جمهور در امورزنان و خانواده امروز(۱۵ دی ماه) به مناسبت سال نو میلادی در کلیسای مرکزی ارامنه تهران، " سرکیس مقدس "، با سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران و شمال دیدار کرد.

اسقف اعظم درابتدای این دیدار ضمن تشکر از رئیس جمهور برای نگاه یکسانش به همه شهروندان گفت: در این روز‌ها که ایران در عرصه بین المللی دوباره به عنوان یک چهره قدرتمند حضور یا فته است ما نیز تلاش داریم به نوبه خودمان از این کشور حمایت کنیم. هنگامی که ما در همایش‌های بین المللی حضور پیدا می‌کنیم همواره سعی می‌کنیم ایران با چهره اصلی خودش معرفی کنیم. برای نمونه در اخرین نشستی که در شهر بوسان کره جنوبی داشتیم موضع گیری خودمان را نسبت به تحریم‌های نا‌عادلانه نسبت به ایران اعلام کردیم.

این پیشوای دینی مسیحیان ارامنه که اصلیت سوری دارد در ادامه گفت: در ماه ژانویه، جلسه‌ای در ژنو در رابطه با سوریه داریم و در آنجا بر لزوم حضور ایران در نشست ژنو تاکید خواهیم کرد. زیرا معتقدیم بدون حضور ایران هیچ مشکلی در خاور میانه حل نخواهد شد. ایران یکی از قدرتمند‌ترین کشورهای منطقه است و ما نه تنها در ایران زندگی می‌کنیم بلکه ایران را در روح خود گسترش می‌دهیم و هر جا می‌رویم ایران رابا خود می‌بریم.

سرکیسیان ادامه داد: به مناسبت حضور معاون امور زنان ریاست جمهوری ما نیز جمعی از بانوان فعال در جامعه ارامنه دعوت کردیم تا نشان دهیم که کلیسا و جامعه ما برای خانم‌ها اهمیت زیادی قائل است.

شهیندخت مولاوردی نیز ضمن تبریک تولد حضرت مسیح و آغاز سال نو میلادی گفت: دعا می‌کنم سال جدید میلادی پر از برکت و صلح و دوستی برای همه ملتهای جهان به خصوص مسیحیان باشد.

وی افزود: سال جدید میلادی با مطرح شدن طرح جهان علیه خشونت و افراطی‌گری توسط ایران در اجلاس مجمع عمومی تقارن یافته است، ‌‌ همان طور که جهانیان به این اجماع رسیده‌اند که با گفت‌وگو مشکلات را حل کنند. امیدواریم در داخل کشور نیز این اتفاق رخ دهد و مباحثبر اساس گفتگو و مشارکت پیش برود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما نشان دادن چهره توانمند زن ایرانی به جهانیان است که امیدوارم بتوانیم برای تحقق آن از بانوان فعال مسیحی بهره لازم را ببریم. وحدانیت و ایرانیت به عنوان فصل مشترک ما ایرانیان می‌تواند زمینه خوبی برای همکاری و مشارکت باشد. من آمادگی‌ام را برای همکاری اعلام می‌کنم.

وی افزود: در نشستی که با نمایندگان مجلس داشتیم توافق شد در باره تدوین موارد قانونی و حقوقی که سبب بهبود وضعیت زنان و خانواده شود بتوانیم پیشرفتهای داشته باشیم و امیدوارم از توانمندی‌های زنان جامعه ارمنی نیز بتوانیم در این زمینه استفاده کنیم.
اسقف در ادامه گفت: ما در مراسم عشاء ربانی سال نو برای مردم، رهبران دولتی و دینی ایران دعا کردیم.

رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران نیز در ادامه در مورد ساختار جامعه ارامنه توضیحاتی داد و افزود: تعداد اعضای شوراهای ما ۱۲۰ نفر هستند که بیش از ۶۰ در صد این افراد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

خانم بندری نماینده حقوقی زنان ارامنه نیز از طرف بانوان این قشر گفت: خانم‌های ارمنی کمتر از دیگر خانم‌ها فعال نیستند ما همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی بوده‌ایم، البته محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. اگر تغییر و تحول و پیشرفتی در رابطه با حقوق زنان حاصل شود ما نیز استقبال می‌کنیم و امید داریم بتوانیم در آینده در جهت احقاق حقوق زنان گام‌های بیشتری برداریم.

ملاوردی نیز در ادامه گفتگو با اسقف در مورد دیدگاه کلی دولت بر جایگاه زنان گفت: سیاست‌های دولت جدید بر اساس اعتدال است و مشی رئیس جمهور در مورد زنان نیز اعتدال و رسالت ما حفظ توازن نقش زن در جامعه و خانواده است. حرکت ما باید به گونه‌ای باشد که هیچ کدام از نقش‌های زن، فدای دیگری نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز