خبرگزاری کار ایران

نامه‌ای به حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی و تقاضای کمک و رایزنی با شورای نگهبان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۱۷

ائتلاف اسلامی زنان نامه ای خطاب به وزیر دادگستری حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی نوشت و از او تقاضای کرد که برای حل این مشکل با شورای نگهبان رایزینی کند.

ایلنا: ائتلاف اسلامی زنان نامه ای خطاب به وزیر دادگستری حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی نوشت و از او تقاضای کرد که برای حل این مشکل با شورای نگهبان رایزینی کند.

به گزارش ایلنا، متن کامل نامه ائتلاف اسلامی زنان به وزیر دادگستری به قرار زیر است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای مصطفی پورمحمدی

وزرات محترم دادگستری جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

همچنانکه مستحضرید لایحه " حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست " در مجلس شورای اسلامی مصوب و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است. نظر به مخالفتی که حضرتعالی در ارتباط با دادن مجوز به ازدواج سرپرست با فرزند خوانده اظهار داشته‌اید از شما تقاضای مساعدت در بازگرداندن لایحه به مجلس را دارد.

باتوجه به این که با گذشت ۲۰ روز از ارسال مصوبات مجلس به شورای محترم نگهبان اگر مجلس نظر مخالف شورا را دریافت نکند مصوبه به قانون تبدیل می‌شود، فقط چند روز فرصت باقی است تا لایحه به مجلس بازگردانده شود. در اشکالی که شورای نگهبان در دور قبل به همین تبصره ماده ۲۷ گرفته است بر این نکته بوده است که ممنوع کردن این ازدواج برای بعد از سن رشد مغایرت با شرع است، با اصلاحیه ای که مجلس بر این تبصره زده است همچنان آن ازدواج بعداز سن رشد را مشروط به اجازه دادگاه صالحه کرده است که باز شورای نگهبان می تواند با اشکال وارد کردن بر همین موضوع لایحه را به مجلس بازگرداند.

مهمترین نکته این است که موضوعات خاص و نادر جایی در قانونی کلی و عمومی ندارند و جا دارد برای قانونمند کردن موارد نادر توسط آئین‌نامه ها مورد توجه قرار بگیرند، از این رو بهترین راه حذف تبصره ماده ۲۷ از این لایحه است که توسط مجلس می تواند انجام بگیرد.

این نکته مورد توجه است که وقتی مصوبه مجلس به شورای محترم نگهبان می رود، کار به این شورا سپرده شده است، ولی از حضرتعالی تقاضای رایزنی با شورای نگهبان برای برگرداندن این لایحه به مجلس را دارد. بدیهی است که وزارتخانه ای که حضرتعالی در مقام ریاست آن هستید به لحاظ قانونی چنین مسولیتی ندارد ولی این تفکری نیست که ما و حضرتعالی را مجاز به کنار نشستن کند. تفکری که انقلاب اسلامی به ما آموخته است این است که همه مسولیت داریم از پیش گیری از آن چه مایه ضرر و مفسده و مهمتر این که مایه وهن جمهوری اسلامی باشد.

اظهار نظری که حضرتعالی در جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک داشته اید و این موضوع را در تقابل با روح لایحه مزبور که هدفش " حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است " دانسته اید، ما را امیدوار کرد که رایزنی حضرتعالی با شورای محترم نگهبان موثر واقع شده و اجازه ندهد تا این امر به قانونی تبدیل شود که مهمترین اثر مضر آن تغییر نگرش و فرهنگسازی بر این مبنا خواهد بود.

با تشکر از همیاری و همکاری حضرت عالی

توران ولی مراد

دبیر ائتلاف اسلامی زنان

.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز