خبرگزاری کار ایران

در مسیر نجف تا کربلا؛

ایران با ۶ موکب به زائران اربعین خدمات می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۶۰

امسال برای نخستین بار است که جمهوری اسلامی ایران با برپا کردن ۶ موکب در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا خدمات گسترده ای را به زائران ارائه می‌کند.

مسوول ستاد شمسا مستقر در نجف اشرف گفت: جمهوری اسلامی ایران با برپا کردن ۶ موکب در مسیر نجف تا کربلا که ۹۰ کیلومتر مسافت دارد به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، «احمد جاسمی» افزود: امسال برای نخستین بار است که جمهوری اسلامی ایران با برپا کردن ۶ موکب در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا خدمات گسترده ای را به زائران ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: در این موکب ها افزون بر استقرار سیستم صوتی، بروشور های اطلاع رسانی، شماره تلفن های اضطراری و نقشه مسیر در میان زائران توزیع می شود و چادر های هلال احمر ایران نیز با حضور پزشکان مرد و زن در کنار هر موکب به زائران خدمات پزشکی و درمانی ارائه می کنند.

مسوول ستاد شمسا مستقر در نجف اشرف در ادامه از توزیع مایحتاج اولیه مورد نیاز در این موکب ها خبر داد و گفت: به همین منظور تاکنون یک محموله تدارکاتی از طریق فرودگاه تبریز و یک محموله دیگر نیز از طریق فرودگاه تهران به نجف اشرف منتقل و توزیع شد.

جاسمی با بیان اینکه ستاد شمسا از تمام ظرفیت های خود برای خدمت رسانی به زائران اربعین استفاده می کند تا این سفر را به سلامت پشت سر بگذارند، اظهار داشت: در مسیر پیاده روی اربعین از زائران با صبحانه، ناهار و شام به نیت ۱۴ معصوم ۵ روز قبل و یک روز بعد از اربعین حسینی پذیرائی به عمل می آید.

وی ادامه داد: به همین منظور موکب مختار ثقفی، ستاد بازسازی عتبات، طرف البراق، امام رضا(ع)، شباب قاسم و موکب شباب امیرالمومنین آماده پذیرایی از زائران هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز