خبرگزاری کار ایران

استکبارستیزی، میراثی برای فرزندان ایران آزاد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۶۴

برای رسیدن به این هدف هر روز موضوعی را بهانه می‌کنند و به کرات با مسائلی مانند پیشگیری از هسته‌ای شدن ایران، در نظر گرفتن تحریم‌های سیاسی - اقتصادی و صدور بیانیه‌های متعدد، سعی در التیام آن دارند.

ایلنا: ۱۶ آذر با مقوله استکبارستیزی پیوندی دیرینه و ناگسستنی دارد. این روز به نوعی گرامیداشت خاطره دانشجویانی است که آذر ۱۳۳۲ در اعتراض به ورود نیکسون و توهین به به ساحت آزادی‌خواهان ایران، دست از جان خود شستند و با دست خالی مقابل نیروهای مسلح رژیم در صحن دانشگاه تهران ایستادند.

علاوه بر وجهه نمادین که شانزدهم آذر در فضای سیاسی و اجتماعی ایران دارد، هرسال در این روز، زنگ خطر برای استکبار جهانی و وابستگانش به صدا درمی‌آید. جریاناتی که در داخل و خارج از کشور، سی و پنج سال سعی در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشتند، ۱۶ آذر را یادآور به سنگ خوردن تیر‌هایشان می‌دانند.

جنبش دانشجویی، پس از کودتای سیاه ۲۸ مرداد و زمانی که احزاب و تشکل‌های مبارز ایران با بی‌کفایتی رژیم پهلوی و نفوذ عوامل کاخ سفید عملاً به تشکل‌هایی غیرفعال تبدیل شدند، بیشتر بار مبارزات استکبارستیزان ایرانی را به دوش گرفت.

استکبارستیزی میراثی بود که دانشجویان مبارز ایران در دهه‌های پیش برای نسل امروزی دانشجویان به یادگار گذاشته‌اند. بدون شک دشمنان نظام جمهوری اسلامی هم به خوبی از قدرت و فراگیری این جنبش‌ها در ایران آ‌گاهند.

جنبش دانشجویان ایران همواره با استکبار در ستیز بوده است. استکباری که هر روز خود را به چهره‌های مختلفی نشان می‌دهد. پدیده شومی که چشم دیدن پیشرفت کشورهای اسلامی به ویژه ایران را ندارد.

حالا استکبار جهانی و وابستگانش جدی‌تر و فعال‌تر از همیشه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران موضع گرفته‌اند و در این شرایط است که جنبش دانشجویی باید یک‌بار دیگر طلایه‌داران مبارزات ضد استکباری باشد.

جنبشی که آرمانگرایی و ضدیت با ظلم را در ذات خود دارد و آگاهانه به کاستی‌ها و قوت‌هایش واقف است. جنبشی که تاب دیدن دست اندازی مستکبران را به منافع ایران ندارد. جنبشی که برساخته از متن مردم است و خود را فرزند ایران آزاد می‌داند.

استکبار که سال‌ها پیش طعم تلخ شکست را از تشکل‌های دانشجویی چشیده، خود را زخم خورده این جنبش می‌داند. تسخیر لانه جاسوسی ضربه‌ای بود که جنبش دانشجویی ایران همراه در کنار مردم انقلابی بر پیکر پلید استکبار جهانی وارد کرد تا هیمنه پوشالی آن را به دنیا نشان دهد.

آن‌ها این زخم را فراموش نکرده‌اند و همچنان مترصد فرصتی برای جبران آن‌ هستند؛ برای رسیدن به این هدف هر روز موضوعی را بهانه می‌کنند و به کرات با مسائلی مانند پیشگیری از هسته‌ای شدن ایران، در نظر گرفتن تحریم‌های سیاسی - اقتصادی و صدور بیانیه‌های متعدد، سعی در التیام آن دارند.

در این شرایط، جنبش‌های دانشجویی و دیگر تشکل‌هایی که علیه استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند، بهتر است با تمرکز روی اهداف متعالی کشور، مسیر حرکت دشمنان را تشخیص دهند و با یکپارچگی، به سدی رسوخ ناپذیر مقابل استکبار جهانی تبدیل شوند؛ سدی که بتوان در سایه آن دورنمایی عظیم برای آرمان‌های انقلاب اسلامی ترسیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز