خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر همدان:

مذاکرات تعیین مزد کارگران محل بیان مشکلات کارفرمایان است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۰۲

«در هنگام مذاکرات تعیین مزد تمام توجه دولت‌ها به مشکلات کارفرمایان و سرمایه گذاران متمرکز است اما صحبتی از مشکلات زندگی کارگران با تورم موجود و درآمد حداقلی به میان نمی‌آید.»

یک فعال کارگری در همدان از بی‌توجهی دولت به مشکلات معیشتی کارگران انتقاد کرد و گفت: در هنگام مذاکرات تعیین مزد تمام توجه دولت‌ها به مشکلات کارفرمایان و سرمایه گذاران متمرکز است اما صحبتی از مشکلات زندگی کارگران با تورم موجود و درآمد حداقلی به میان نمی‌آید.

«چنگیز اصلانی» دبیر خانه کارگر همدان با بیان اینکه مذاکرات تعیین مزد کارگران محل بیان مشکلات کارفرمایان است،به ایلنا گفت: توجه همیشگی همه دولت‌ها به مشکلات کارفرمایان در هنگام تعیین مزد، باعثشکاف غیر قابل انکار فعلی میان دستمزد و تورم شده است.

اصلانی، با اشاره به اینکه هیچ وقت تورم واقعی در دستمزد کارگران لحاظ نشده است، گفت: دولت افزایش قیمت کالاهایی که بر اساس تصمیم‌گیری قانونی انجام شده باشد را مبنای محاسبه نرخ تورم قرار می‌دهد، در حالی که بغیر از این نرخ رسمی، افزایش خودسرانه قیمت‌ها توسط فروشندگان در فقدان نظارت دولتی بخش عمده‌ای از درآمد کارگران را می‌بلعد.

وی با اشاره به تاکیدات دولت مبنی بر افزایش دستمزد به تناسب بهره‌وری ادامه داد: اگر دستمزد واقعی به کارگران پرداخت شود و دغدغه مسکن، تحصیل فرزندان و معشیت خانواده را نداشته باشند، آرامش ذهنی آن‌ها باعثبالا رفتن کیفیت و کمیت تولیدات خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز