خبرگزاری کار ایران

عضو کانون فرهنگیان شیراز:

اعتراض بدون برنامه معلمان از وجود بحران خبر می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۶۸

«بیشتر معلمان اعتقاد دارند که باید با مصالحه امور را پیشبرد ولی این تفکر و عقلانیت حد و مرز دارد. مسئولان باید قدر این عقلانیت را بدانند.»

عضو کانون فرهنگیان شیراز گفتتحصن و اعتصاب بدون برنامه ریزی معلماناز وجود یک بحران خبر می‌دهد.

«محمدتقی سبزواری» در این باره به ایلنا گفت: امروز رفتارهای احساسی همانند دهه ۸۰ در بین فرهنگیان کاهش پیدا کرده و بیشتر معلمان اعتقاد دارند که باید با مصالحه امور را پیشبرد ولی این تفکر و عقلانیت حد و مرز دارد. مسئولان باید قدر این عقلانیت را بدانند. تحصن اخیر معلمان در نقاط مختلف کشور نشان داد که این صبر در حال اتمام است.

او افزود: توجه به آموزش و پرورش واقعیتی است که کلیه کشورهای توسعه یافته بنا به توصیه یونسکو به آن عمل کرده‌اند و در همین راستا به نظر می‌رسد دیدگاه رئیس جمهور نسبت به هزینه در آموزش و پرورش مثبت باشد.

این فعال حقوق صنفی معلمان در ادامه بیان کرد: موضع گیری دکتر روحانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری و بعد از انتخابات در مورد آموزش و پرورش قابل تقدیر است. شاید هیچکس انتظار نداشت رئیس جمهور در روز بزرگداشت نیروی انتظامی از لزوم توجه به آموزش و پرورش سخن بگوید ولی او چنین کرد.

او تصریح کرد: بر خلاف نظر رئیس جمهور، برنامه ریزان تیم اقتصادی دولت اعتقادی به سرمایه‌ای بودن وزارت آموزش و پرورش ندارند. نمونه آن اظهارات دکتر نوبخت در مورد دانشگاه تربیت معلم بود. نمونه دیگر آن وجود دکتر عسکری آزاد در سازمان برنامه و بودجه است. او با وجود آنکه پله‌های ترقی مدیریتی خود را از آموزش و پرورش شروع کرده است ولی نسبت به ساعات کار معلمان دیدی منفی و غیر واقع بینانه دارد. ایشان ارزش کار یدی و کار فکری را به یک اندازه می‌داند. با این حساب باید از او پرسید آیا دستمزد شما بعنوان یک نیروی کاری با یک کارگر ساختمان یکسان است. امیدواریم که جواب او مثبت باشد.

سبزواری ادامه داد: تیم اقتصادی ضعیف وزیر آموزش و پرورش در تدوین بودجه سال ۹۴ و چانه زنی با سازمان برنامه کم کاری کرده است و در حال حاضر فعالان صنفی با مراجعه به مجلس و جاهای دیگر سعی می‌کنند این کم کاری را جبران کنند.

عضو کانون فرهنگیان شیراز در پایان گفت: بی‌شک یکی از خواسته‌های عقلانی فرهنگیان در آینده نزدیک تغییر تیم مالی وزیر آموزش و پرورش خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز