خبرگزاری کار ایران

رئیس صنف کارگران ساختمانی این شهرستان:

۱۰ هزار کارگر ساختمانی بابل در نوبت بیمه قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۵۴۰

«هم اکنون بیش از ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در بابل در نوبت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و این تعداد جدا از ۵ هزار کارگری هستند که به هر دلیلی برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه ثبت نام نکرده‌اند.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بابل در استان مازندران از انتظار نزدیک به ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در نوبت بیمه تامین اجتماعی خبر داد.

«مهدی پورچالی» در این باره به ایلنا گفت: سازمان تامین اجتماعی با اختصاص سهمیه بیمه ناکافی به شهرستان بابل در حق کارگران ساختمانی این شهرستان ظلم کرده است.

او با اشاره به سهم ۱۰ درصدی شهرستان بابل از صنایع استان مازندران، افزود: بابل از لحاظ جمعیت در میان شهرهای شمالی بعد از رشت و گلستان در رده سوم قرار دارد و از لحاظ وسعت چهارمین یا پنجمین شهر استان مازندران محسوب می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: وقتی گفته می‌شود بابل نسبت به سایر شهرهای استان مازندران وسعت کمتری دارد یعنی کشاورزی کمتری دارد. از طرفی صنعت هم که ندارد بنابراین اکثر جمعیت شهر در کارهای ساختمانی فعالیت می‌کنند.

این فعال کارگری تصریح کرد: کارگران ساختمانی بابل وسعت کاری زیادی دارند و تعداد زیادی از آن‌ها در شهرهای مجاور و سایر شهرهای شمالی و حتی در تهران مشغول به کارند، اما قانون می‌گوید کارگران ساختمانی زمانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که در استان محل سکونت‌شان کار کنند بنابراین شمار زیادی از کارگران ساختمانی بابل تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

او با اشاره به قرار گرفتن ۲۸۰۰ کارگر ساختمانی در شهرستان بابل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در بابل در نوبت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و این تعداد جدا از ۵ هزار کارگری هستند که به هر دلیلی برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه ثبت نام نکرده‌اند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان مازنران در ادامه با انتقاد از حبابی که شهرداری‌ها در بازار مسکن به وجود آورده‌اند، گفت: شهرداری‌ها از ابتدای امسال به کارفرمایان توصیه می‌کنند که اخذ پروانه‌ ساختمانی را به آینده موکول کنند آنهم با این استدلال که تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی توسط مجلس، هزینه‌های کارفرمایان برای اخذ پروانه‌ ساختمانی را کاهش می‌دهد.

پورچالی در پایان گفت: این موضوع باعثشده است کارفرمایان در ماه‌های گذشته پروانه ساختمانی نگیرند، بنابراین ساخت و ساز تا حد زیادی از رونق افتاده است و بسیاری از کارگران ساختمانی بیکار شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز