خبرگزاری کار ایران

بازنشستگی کارگران معطل به روز شدن نرم‌افزار تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۴۹۴

«دست‌کم ۱۲۰۰ کارگر شرکت واحد مشمول شرایطی هستند که در بخشنامه جدید بازنشستگی پیش از موعد قانون مشاغل سخت و زیان آور پیش بینی شده است / به گفته مسئولان تامین اجتماعی به روز نبودن نرم افزارها باعثتاخیر در صدور احکام بازنشستگی این کارگران شده است.»

عضو شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: با وجود ابلاغ بخشنامه جدید بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور هنوز شعب تامین اجتماعی از صدور حکم بازنشستگی برای کارگران مشمول خودداری می‌کند.

«رحیم عباسی» در این باره به ایلنا گفت: بیشتر کارگران شرکت واحد در در شعب ۴ و ۲۳ سازمان تامین اجتماعی شهر تهران دارای پرونده بیمه هستند اما مسئولان این شعب با این استدلال که هنوز نسخه نرم‌افراز آن‌ها براساس بخشنامه جدید به روز نشده است از صدور حکم بازنشستگی برای کارگران مشمول بخشنامه جدید قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور خودداری می‌کنند.

به ادعای این مقام کارگری دست‌کم ۱۲۰۰ نفر از کارگران شاغل در شرکت واحد مشمول شرایطی هستند که در بخشنامه جدید بازنشستگی پیش از موعد قانون مشاغل سخت و زیان آور پیش بینی شده است.

وی افزود: البته در حال حاضر روند بازنشستگی پیش از موعد سایر کارگرنی که شرایط آن‌ها مطابق بخشنامه قبلی بود جریان دارد.

گفتنی است براساس قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور کارگرانی که به مدت ۲۰ سال متوالی یا ۲۵ سال متناوب در مشاغل سخت و زیان آور کارکرده و بابت آن حق بیمه پرداخت کرده باشند می‌تواند پیش از رسیدن به شرایط عادی بازنشستگی ترک کار کرده و از سازمان تامین اجتماعی معادل ۳۰ روز در ماه مستمری دریافت کنند.

به موجب بخشنامه قبلی این قانون، اگر کارگری که دارای ۲۰ سال سابقه پیوسته پرداخت بیمه بابت انجام کارهای سخت و زیان آور بود اما در مدت یک سال بیش از ۱۰ روز غیبت می‌کرد می‌بایست به مدت ۵ سال دیگر نیز در مشاغل سخت و زیان آور حق بیمه پرداخت کند تا بصورت پیش از موعد بازنشسته شود.

اما در بخشنامه جدید که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر ابلاغ آنرا درپانزدهم مهرماه سال جاریاعلام کرد، کارگران بیمه شده دارای مشاغل سخت و زیان آوری که در طول دوران اشتغال و بیمه‌پردازی خود به مدت یک سال و کمتر از آن در مشاغل غیر سخت و زیان آور اشتغال و بیمه پرداخت کرده‌اند می‌توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه‌خود پس از ۲۰ سال بازنشسته شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز