خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان:

ثبت ۱۹ هزار شکایت در ادارات کار اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۹۱۱

«تا پایان آذرماه کارفرمایان و کارگران اصفهانی در ادارات کار استان ۱۹ هزار شکایت طرح کردند / از این تعداد بالغ بر ۱۶ هزار رای در هیات‌های تشخیص صادر شد / سه هزار و ۹۰۰ رای منجر به دادخواست تجدید نظر و برای سه هزار و ۳۱۰ پرونده، رای صادر نشده است».

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در ۹ ماه نخستین سال جاری ۱۹ هزار شکایت از سوی کارگران و کارفرمایان اصفهان در ادارات کار این استان ثبت شده است.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا «غلامعلی قادری» با اعلام این خبر در حاشیه کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین دیوان عدالت اداری که هفته گذشته برگذار شد، افزود: از این تعداد بالغ بر ۱۶ هزار رای در هیات‌های تشخیص صادر شد.

وی اظهار کرد: سه هزار و ۹۰۰ رای منجر به دادخواست تجدید نظر و برای سه هزار و ۳۱۰ پرونده، رای صادر نشده است.

وی با اشاره به حجم بالای پرونده‌های کار در استان اصفهان گفت: تنها تعداد دادخواست‌ها و شکایات شهرستان اصفهان معادل پنج استان کشور است.

قادری افزود: این در حالیست که تعداد هیات‌های تشخیص و حل اختلاف در استان اصفهان نسبت به استان‌های دیگر از نصف هم کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۳۸۵ دادخواست به دیوان عدالت اداری ارسال شد که ۱۶۰ مورد آن در دیوان مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: در سال گذشته نیز ۴۸۶ پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع شد که تنها برای ۱۸۷ مورد رای صادر شد و مابقی بلاتکلیف مانده است.

وی از رییس و نایب رییس کمیسیون تخصصی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیوان عدالت اداری خواست تا شوراهای سازش احیا و دو شعبه از کمیسیون مربوطه در این استان بمنظور کاهش و سهولت زمان پاسخگویی دائر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز