خبرگزاری کار ایران

جلسه مشترک فعالان صنعت نساجی با معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد

کد خبر : ۲۳۶۷۱۳

«اولین جلسه فعالان صنعت نساجی کشور با حضور مهندس سید حسن هفده تن معاون روابط کار و رییس شورای عالی حفاظت فنی در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد».

اولین جلسه فعالان صنعت نساجی کشور با حضور مهندس سید حسن هفده تن معاون روابط کار و رییس شورای عالی حفاظت فنی در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این جلسه «حسن هفده‌تن» معاون روابط کار و رییس شورای عالی حفاظت فنی ابراز امیدواری کرد در دولت یازدهم با برنامه ریزی استراتژیک این صنعت احیا و حجم قابل توجهی ازاشتغال را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: با توجه بحثنوآوری در دنیا و کوتاه شدن طول موج نوآوری و افزایش ارزش افزوده بصورت تصاعدی باید قابلیتهای شورای عالی کار و شورایعالی حفاظت فنی جهت تصویب مصوباتی بمنظور ضمانت و حفظ سلامتی جسم و روح نیروی کار جهت رسیدن به اهداف وزارت متبوع همگام با نوآوری در عرصه های علم وصنعت ارتقا یابد.

در ادامه «اصابتی» مدیرکل بازرسی کار درخصوص لزوم برنامه ریزی به منظور امحاء تدریجی مشاغل سخت و زیان آور و سالم سازی و استانداردسازی محیط کار و نیز حمایت و پشتیبانی کلیه دستگاههای ذینفع و اعضاء شورا و تشکلهای مربوطه در این خصوص، مباحثی را در خصوص شرایط حین کار موضوع آئین نامه تبصره ماده ۵۲ قانون کار و بازنشستگی در کارهای سخت وزیان آور موضوع ماده ۷۶ را یادآور شد و بر سالم سازی محیط کار مطابق بخش اول ماده واحده قانون اصلاح تبصره ۲ الحاقی ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی تاکیدکرد.

وی همچنین خواستار همکاری کلیه فعالان و تولیدکنندگان این بخش جهت احصاء مشاغل سخت وزیان آور بمنظور ممانعت از اعمال سلیقه در تطبیق و تشخیص مشاغل شد.

در ادامه نشست «مصریان» رئیس مرکز تحقیقات وزارت متبوع با مقایسه چگونگی تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور در دنیا با کشور، مهمترین موضوع در مواجهه با مشاغل سخت و زیان آور در دنیا را اقدامات پیشگیرانه دانست.

سپس آقای «مروج الحسینی» رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از مشکلات مبتلابه کارخانجات مختلف نساجی در کشور مطالبی را عنوان ودرادامه هریک ازحاضرین موانع ومشکلات وپیشنهادات خودرامطرح کردند.

همچنین یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری مشکلات چند سال گذشته این صنعت را انباشت نیروی انسانی و فرسودگی ماشین آلات عنوان کرد و گفت: امروزه بسیاری از واحدها با اصلاح ساختار و نوسازی صنایع به چرخه تولید برگشته و این صنعت گره گشای اشتغال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز