خبرگزاری کار ایران

دبیر نهاد کارگری خبازان سنندج هشدار داد:

اخراج بیش از ۲ کارگر در هر نانوایی درصورت مکانیزه شدن نانوایی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۵۱

«مکانیزه شدن نانوایی‌های سنندج در شرایطی گسترش می‌یابد که این اقدام به اخراج ۲ یا ۳ کارگر در هر نانوایی مکانیزه شده منجر می‌شود.»

دبیر انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه از اخراج بیش از ۲ کارگر در هر نانوایی در صورت مکانیزه شدن نانوایی‌ها خبر داد.

«یدالله صمدی» با اشاره به برنامه کارفرمایان خبازی‌های سنندج مبنی بر مکانیزه کردن نانوایی‌های این شهر به ایلنا گفت: مکانیزه شدن نانوایی‌های سنندج در شرایطی گسترش می‌یابد که این اقدام به اخراج ۲ یا ۳ کارگر در هر نانوایی مکانیزه شده منجر می‌شود.

او با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در استان کردستان در پی اجرای این برنامه، افزود: استاندار کردستان اعلام کرده است نرخ بیکاری در این استان ۲۸ درصد است و اگر کارگران خباز بیکار شده به آمار بیکاران استان اضافه شوند، این نرخ بیکاری که به مرحله بحرانی رسیده است بحرانی‌تر نیز خواهد شد.

این فعال کارگری در ادامه گفت: نمایندگان کارگران خباز بار‌ها این مساله را به مسئولان دولت گوشزد کرده‌اند و خواهان ایجاد شغل جایگرین برای کارگران خباز بیکار شده‌اند اما مسئولان نه شغل جایگزینی برای کارگران بیکار شده در نظر دارند و نه از گسترش مکانیزه شدن خبازی‌ها جلوگیری می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه در پایان گفت: مسئولان دولتی به خصوص مسئولان اداره کار سنندج می‌گویند اجرای این طرح اجتناب ناپذیر است و به طور تلویحی از آن دفاع می‌کنند. موضع آنها نسبت به این طرح با سخنان چندی پیش وزیر کار که اعلام کرده بود تامین امنیت شغلی کارگران و ممانعت از بیکاری آن‌ها از اولویت‌های وزارتخانه متبوعش است در تناقض است. گویی که اولویت وزارت کار از تهران تا سنندج تغییر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز