خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی:

مشاور عالی رئیس جمهور نگران بساز و بفروش‌هاست / تغییرات مثبت در قانون بیمه

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۵۷

«اگر دل آقای ترکان برای کارفرمایان می‌سوزد و معتقد است که کارفرمایان نباید حق بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت کنند، می‌تواند از سازمان نظام مهندسی یا منابع دیگری که در اختیارش است حق بیمه کارگران را پرداخت کند.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در واکنش بهاظهار نظرشب گذشته«اکبر ترکان»، مشاور عالی رئیس جمهور و رئیس سازمان نظام مهندسی که حق بیمه کارگران ساختمانی را «پول زور» خواند، از این مقام دولتی دعوت کرد تا با استفاده از منابعی که در اختیار دارد، حق بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت کند تا به بساز و بفروش‌ها بابت حق بیمه کارگران‌شان فشار اقتصادی وارد نیاید.

«اکبر شوکت» در این باره به ایلنا گفت: اگر دل آقای ترکان برای کارفرمایان می‌سوزد و معتقد است که کارفرمایان نباید حق بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت کنند، می‌تواند از منابع سازمان نظام مهندسی یا منابع دیگری که در اختیارش است حق بیمه کارگران را پرداخت کند.

او با اشاره به وظیفه کارفرما برای بیمه کردن کارگر بر اساس قانون، افزود: حق بیمه کارگران ساختمانی نه تنها پول زور نیست، بلکه کارفرمایان بر اساس قانون موظف‌اند تمامی کارگران خود را بیمه کنند.

این فعال کارگری با اشاره بهتذکر رئیس جمهور به وزیر کاردر روز جهانی کارگر امسال برای حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی، بیان کرد: صحبت‌های آقای ترکان که عنوان مشاور عالی رئیس جمهوری را یدک می‌کشد با صحبت‌های آقای روحانی در تناقض است.

تغییرات مثبت در قانون بیمه کارگران ساختمانی

شوکت در ادامه با اشاره به در دستور کار مجلس قرار گرفتنطرح تغییر ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، گفت: در پی رایزنی‌های ما و فراکسیون کارگری مجلس با کمیسیون بهداشت و درمان، تغییرات مثبتی در این طرح به وجود آمد.

او گفت: در حالی که این طرح پیش‌تر سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌کرد ۷ درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی و سهم حق بیمه کارفرما معادل ۱۲ درصد مجموع عوارض و درآمد تامینی ناشی از صدور پروانه ساختمان را از مالک دریافت کند، حق بیمه کارفرمایان در طرح جدید به ۱۵ الی ۲۰ درصد مجموع عوارض و درآمد تامینی ناشی از صدور پروانه ساختمان افزایش یافته است.

او در عین حال ابراز امیدواری کرد طرحی که با موافقت فراکسیون کارگری مجلس و نمایندگان صنفی کارگران ساختمانی تدوین شده است، در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته باشد و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان خلف وعده نکرده باشند.

این فعال کارگری با اشاره به الزام سازمان تامین اجتماعی به بیمه همه کارگران ساختمانی در این طرح، تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح، می‌توان امیدوار بود که هر سال ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید بیمه شوند.

رئیس کانون انجمن ‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان به وعده‌ نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و پیش بینی منابعی در این قانون برای بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز