خبرگزاری کار ایران

تأمین اجتماعی مهدیشهر تعلل می‌کند:

پرداخت اضافه کارگران قراردادی «کفش بهمن» برای تسریع بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۵۳

«این واحد تولیدی ۵۰ کارگر رسمی و ۱۵۰ کارگر قرا دادی دارد که کارفرما به بهانه کمبود منابع مالی، ۴ درصد سهم اضافه حق بیمه کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران قرار دادی را پرداخت نمی‌کند.»

منابع خبری ایلنا در کارخانه «کفش بهمن» واقع در استان سمنان از طولانی شدن سیر اداری بازنشستگی کارگران این واحد در اداره تامین اجتماعی مهدیشهر خبر دادند.

این کارگران به ایلنا گفته‌اند پرونده ۱۰ نیروی کار مشمول بازنشستگی این واحد تولید کننده انواع پاپوش‌های نظامی در اداره تامین اجتماعی مهدیشهر سمنان با کندی پی گیری می‌شود.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر حدود ۷ ماه است که پرونده ۵ نفر و حدود ۶ ماه است که پرونده ۵ نفر دیگر از کارگران مشمول بازنشستگی پیش از موعد تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور در اداره تامین اجتماعی مهدیشهر در دست بررسی است، در حالی که سازمان تامین اجتماعی برای بررسی پرونده کارگرانی که پیش از این سختی شغلشان به تایید این سازمان رسیده، طبق قانون نباید بیش از ۴ ماه وقت تلف کند.

بر اساس گزارش کارگران کفش بهمن، این واحد تولیدی ۵۰ کارگر رسمی و ۱۵۰ کارگر قرا دادی دارد که کارفرما به بهانه کمبود منابع مالی، ۴ درصد سهم اضافه حق بیمه کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران قرار دادی را پرداخت نمی‌کند و به تبع امکان بازنشستگی با قانون سخت و زیان آور را از این کارگران سلب کرده است و کارگران قرا دادی که تا کنون موفق به بازنشستگی شده‌اند خود سهم ۴ درصدی اضافه بیمه کارفرما را به تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند.

گفتنی است، بر اساس ماده ۱۴ آئین نامه مشاغل سخت وزیان آور، کارفرما مکلف است پس از احراز شرایط بازنشستگی بیمه شده شاغل در کارگاه وی، طبق این آیین‌نامه معادل چهار درصد(۴%) میزان مستمری برقراری بیمه شده نسبت به سنوات اشتغال او در مشاغل سخت و زیان‌آور را که توسط سازمان تأمین اجتماعی محاسبه و مطالبه می‌گردد به طور یکجا به سازمان یاد شده پرداخت نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز