خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی سراب:

۴ هزار کارگر ساختمانی ماهر در شهرستان سراب بیمه نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۳۳۴

«حدود ۶ هزار کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای در شهرستان سراب شناسایی شده‌اند که از این تعداد فقط ۲ هزار نفر بیمه شده‌اند.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی سراب(از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی) گفت نزدیک به ۴ هزار کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت در این شهرستان بیمه نشده‌اند.

«سعید مسلمانی» در این باره به ایلنا گفت: حدود ۶ هزار کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای در شهرستان سراب شناسایی شده‌اند که از این تعداد فقط ۲ هزار نفر بیمه شده‌اند.

او ضمن انتقاد از توقف بیمه کارگران ساختمانی از ابتدای امسال افزود: کارگران ساختمانی شهرستان سراب از اول امسال سهمیه‌ بیمه‌ای دریافت نکرده‌اند که به تلاش نمایندگان مجلس برای تغییر قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به سود کارفرمایان بازمی گردد.

او در ادامه با اشاره به مرگ ۶ کارگر ساختمانی روستای ابرغان(از توابع شهرستان سراب) در سال جاری گفت هیچ کدام از این کارگران هنگام فوت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نداشته‌اند.

این فعال کارگری در ادامه بیان کرد: عده‌ای از شاغلان سایر صنوف پیش از تشکیل انجمن صنفی کارگران ساختمانی سراب از فرصت بیمه کارگران ساختمانی استفاده کرده و با دریافت کارت مهارت از فنی و حرفه‌ای زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند اما انجمن صنفی از اول امسال با همکاری تامین اجتماعی این شهرستان(که دید مثبتی به تشکل‌های کارگری دارد) طرح پالایش کارگران ساختمانی را اجرا می‌کند که به حذف این عده از حمایت بیمه تامین اجتماعی منجر خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی سراب در پایان گفت: ما مجوز جایگزینی این افراد را گرفته‌ایم و بعد از پالایش نفراتی که کارگر ساختمانی نیستند اما از بیمه آنان استفاده می‌کنند، کارگران واقعی را جایگزین آن‌ها خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز