خبرگزاری کار ایران

وضعیت نهادهای صنفی فعال کارگری در سراسر کشور به روایت دولت

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۸۲۱

«براساس آمارهای موجود هم اکنون ۱۳۴۲ شورای اسلامی کار، ۴۴۲۳ نماینده کارگر و ۷۶۳ انجمن صنفی کارگری در کارگاه‌های مشمول قانون کار فعالیت هستند / در نیمه نخست سال جاری ۲۳۶ شورای اسلامی کار، ۲۱۱ انجمن صنفی کارگری، ۱۹۰ نماینده کارگر و ۹۲۱ انجمن صنفی کارفرمایی توسط بازرسان این اداره کل در سراسر کشور ثبت شده است».

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۲۳۶ شورای اسلامی کار، ۲۱۱ انجمن صنفی کارگری، ۱۹۰ نماینده کارگر و ۹۲۱ انجمن صنفی کارفرمایی توسط بازرسان این اداره کل در سراسر کشور ثبت شده است.

به گزارش خبر نگار ایلنا «دلاور نظری» با اعلام این مطلب گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ایجاد ۱۵۵۸ نهاد صنفی کارگری و کارفرمایی در شش ماهه نخست سال ۹۳، تعداد تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی موجود در کشور را به عدد ۹۵۷۶ تشکل افزایش داده است.

به گفته این مقام مسئول در وزارت تعاونع کار و رفاه اجتماعی براساس آمارهای موجود هم اکنون ۱۳۴۲ شورای اسلامی کار، ۴۴۲۳ نماینده کارگر و ۷۶۳ انجمن صنفی کارگری در کارگاه‌های مشمول قانون کار فعالیت هستند.

وی همچنین در تشریح پراکندگی استانی نهادهای صنفی کارگری و کافرمایی گفت: مجمع نمایندگان کارگری هم اکنون در ۳۰ استان کشور فعالیت استانی دارد و کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور نیز به غیر از استان کهگیلویه و بویر احمد در ۲۸ استان دیگر دارای تشکیلات استانی است و در سه استان دیگر نیز به دلیل اتمام اعتبارنامه منتظر تجدید انتخابات است.

نظری همچنین در خصوص فعالیت استانی انجمن‌های صنفی کارگری گفت: در حال حاضر ۴۳ انجمن صنفی کارگری فعالیت استانی دارند.

وی بابیان اینکه شمار کانون‌های کارگران بازنشسته فعال در ۲۵ استان کشور به ۲۲۳ مورد می‌رسد، افزود: برابر آمارهای موجود هم اکنون ۱۸۸۳ نهاد صنفی کارفرمایی در بخش صنعت و حرفه در کشور فعال هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز