خبرگزاری کار ایران

نامه کارگران نانوا به استاندار کردستان:

فقر کارگران نانوا در دولت یازدهم ادامه یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۸۰۸

«هر‌گاه کارگری خواهان دریافت حقوق قانونی خود باشد، بلافاصله از کار اخراج شده و زندگیش تباه می‌شود و در واقع کارگران خباز در ازای تلاش خود بهره‌ای جز ناامیدی برای خود و خانواده‌هایشان نمی‌برند.»

انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سقز و حومه در نامه‌ای خطاب به استاندار کردستان تاکید کرده‌ کارگران نانوا به دلیل افزایش نیافتن دستمزدشان در دو سال گذشته در فقر و تنگدستی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این نهاد کارگری با اشاره به مذاکرات چندین باره‌ با مقام‌های دولتی درباره افزایش دستمزد امسال و مابه‌التفاوت مزدی سال‌های ۹۲ و ۹۳ گفته با گذشت سال ۹۲ و شش ماه از سال ۹۳، کارگران کماکان با وعده‌های امروز و فردا از طرف نمایندگان کارفرمایان و مسئولین در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

در بخش دیگری از این نامه آمده که بی‌توجهی کارفرمایان خباز به قانون کار به امری طبیعی تبدیل شده و کلیه تلاش‌های این تشکل صنفی در جهت استیفای مطالبات قانونی کارگران خباز بی‌نتیجه بوده است.

نویسندگان این نامه در ادامه از بی‌ارزشی و بی‌جایگاهی کارگران نانوا در دولت تدبیر و امید ابراز تاسف کرده و گفته‌اند این قشر زحمتکش قربانی تصمیمات کارفرمایان و سیاست مسئولین مربوطه شده‌اند.

در بخش دیگری از این نامه آمده که هر‌گاه کارگری خواهان دریافت حقوق قانونی خود باشد بلافاصله از کار اخراج شده و زندگیش تباه می‌شود و در واقع کارگران خباز در ازای تلاش خود بهره‌ای جز ناامیدی برای خود و خانواده‌هایشان نمی‌برند.

انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سقز و حومه در پایان از استاندار کردستان خواسته‌ است جهت جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی و برای خاتمه دادن به این وضعیت نا‌به‌سامان اقدامات لازم را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز