خبرگزاری کار ایران

از سوی عضو هیات امنای تامین اجتماعی طرح شد:

ارائه یک راهکار عملیاتی برای پرداخت بدهی ۹۰ هزار میلیاردی دولت

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۶۹۴

«تنها راه وصول این مطالبات اختصاص حداقل ۲۰ درصد از درآمدهای نفتی قبل از واریز به خزانه به حساب سازمان تامین اجتماعی است تا ضمانت اجرایی داشته باشد و شاید دولت بتواند به این طریق طی چند سال آینده تعهدات خود به سازمان تامین اجتماعی را ادا نماید.»

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور:
کارگران خواستار اختصاص ۲۰ درصد از در آمدهای نفتی برای وصول مطالباتشان هستند

نماینده کارگران در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: کارگران خواستار اختصاص ۲۰ درصد از در آمدهای نفتی برای وصول مطالباتشان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر شوکت در همایش «تامین اجتماعی و دغدغه های پیش روی سازمان» که با حضور نمایندگان ۱۵۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور، کانون کارگران ساختمانی کشور و اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ساختمانی ایران در بندر انزلی برگزار شد اظهارداشت: این همایش به این دلیل برگزار شده تا نشان دهیم کارگران بطور جدی برای وصول مطالبات تامین اجتماعی از دولت گام بر می‌دارند.

وی افزود: کارگران کشور با توجه به وضعیت نامناسبی که دولت احمدی‌نژاد با عدم اجرای تعهداتش برای زندگی و آینده کارگران به وجود آورده بود، بزرگترین حامی دولت تدبیر و امید بودند و هم اکنون نیز از آقای روحانی توقع دارند تا به حداقل درخواستهای کارگران توجه نمایند.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: ما کارگران در حوزه مطالبات تامین اجتماعی، تنها خواستار پایبندی دولت به تعهد اتش هستیم؛ بدهی حدودا ۹۰ هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی امروزه تبدیل به یک چالش بزرگ برای کارگران شده است که سالیانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به این بدهی اضافه خواهد شد.

شوکت تاکید کرد: تنها راه وصول این مطالبات اختصاص حداقل ۲۰ درصد از درآمدهای نفتی قبل از واریز به خزانه به حساب سازمان تامین اجتماعی است تا ضمانت اجرایی داشته باشد و شاید دولت بتواند به این طریق طی چند سال آینده تعهدات خود به سازمان تامین اجتماعی را ادا نماید.

وی اضافه کرد: مجموع سرمایه گذاری کارگران در شرکتهای شصتا ۳۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که سه برابر این سرمایه گذاری به عنوان بدهی در اختیار دولت است.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: به هیچ عنوان برای کارگران قابل قبول نیست که ما دسترنج خود را به صندوق واریز کنیم تا آینده ما تضمین شود ولی دولت با عدم اجرای تعهدات خود آینده ما را به خطر بیاندازد ودر بعضی موارد حتی شرکتهای زیان ده خود را بابت برخی دیون(بدهکاری) به سازمان تامین اجتماعی واگذار کند.

شوکت تصریح کرد: آقای روحانی! خواهشمندیم هر چه سریعتر تکلیف کارگران در این حوزه مشخص شود و معتقدیم تنها را ه باقی مانده، اختصاص ۲۰ درصد از درآمدهای نفتی دولت به سازمان تامین اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر درکشورهای اروپایی شاهد یک رفاه نسبی برای مردم و کارگران هستیم به این دلیل است که دغدغه اصلی دولت حتی کمک به این صندوقها می باشد و در برخی مواقع حتی صندوق ذخیره ارزی این کشورها متضمن و متعلق به سازمانها می باشد ولی در کشور ما نه تنها کمکی نمی شود بلکه دارایی کارگران هم بدون اجازه آنان در اختیار دولت قرار می گیرد.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: نمایندگان مجلس هم هر روز با تصویب برخی قوانین، بارهای مالی فراوانی برای این صندوق ایجاد می کنند؛ برای مثال بیمه کارگران ساختمانی که کوچکترین بار مالی برای دولت نداشت و سهم کارفرمایی آن مستقیما توسط کارفرما پرداخت می شد به دلیل عدم توجه به مسائل کارشناسی و در حمایت از بساز و بفروشها، سهم کارفرمایی آن به شدت کاهش پیدا کرده و سرنوشت آن احتمالا همانند سایر بیمه ها خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز