خبرگزاری کار ایران

نامه یک کارگر به وزیر کار:

اداره کار در حل مشکلات کارگران شوشتر ناتوان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۹۶۴

«رضا سلطانعلی‌پور از فعالان کارگری در شهرستان شوشتر با ارسال نامه‌ای به وزیر کار، از این مقام دولتی خواسته است به ناکارآمدی اداره کار این شهرستان در حل و فصل نزاع‌های کارگری و کارفرمایی رسیدگی کند.»

«رضا سلطانعلی‌پور» از نمایندگان کارگری در شهرستان شوشتر با ارسال نامه‌ای به «علی ربیعی»، وزیر کار، از این مقام دولتی خواسته است به ناکارآمدی اداره کار این شهرستان در حل و فصل نزاع‌های کارگری و کارفرمایی رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آقای سلطانعلی‌پور خطاب به وزیر کار نوشته اداره کار شهرستان شوشتر در سال ۹۲ با حدود دو هزار پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی و با توجه به جمعیت کارگری این شهرستان، یکی از پرچالش‌ترین نهادها میان دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت کار بوده است.

این کارگر کشت و صنعت شوشتر در ادامه به ناتوانی این نهاد دولتی در حل مشکلات کارگران نگهبان و نی‌بر شرکت کشت و صنعت شوشتر و کارگران شرکت‌های کاغذ سازی و توسعه نیشکر امام خمینی این شهرستان اشاره کرده است.

او در عین حال نوشته که ریاست پیشین اداره کار شوشتر، دغدغه‌های کارگران و تشکلات آن‌ها را چندین برابر کرده و مسیری سخت پیش روی کارگران گذاشته است.

آقای سلطانعلی‌پور در پایان با بیان اینکه «کارگران این شهرستان در طول مدیریت پیشین وزارت کار و افراد باقی مانده و منتخب دولت گذشته در سیستم مدیریتی این نهاد، بیشترین ضربه‌ها را به دوش کشیده‌ و می‌کشند»، از وزیر کار خواسته است از افراد دلسوز و کارآمد در این وزارتخانه و دستگاه های زیرمجموعه‌اش کمک بگیرد.

متن کامل نامه این فعال کارگری در ادامه می‌آید:

اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شوشتردر سال ۹۲ با حدود دو هزار پرونده شکایت و اختلافات کارگری - کارفرمایی نسبت به جمعیت کارگری این شهرستان یکی از پرچالش‌ترین واحد‌ها در بین دستگاهای وزارت تعاون و کار است. این واحد علاوه بر عدم رفع مشکلات کارگران از جمله: اخراج پی در پی نمایندگان کارگران واحد حراست شرکت کشت و صنعت کارون در سال ۹۲ و همچنین عدم رسیدگی به موقع در حل مشکلات کارگران نی‌بر این شهرستان، عدم رسیدگی به مشکلات کارگران سابق شرکت کاغذ سازی کارون نسبت به بازگشت به کار و همچنین عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل علی رغم در خواست‌های متعدد از آن واحد در رابطه با ۴۰۰ کارگر حراست شرکت کارون و مشکلات صنفی کارگران شرکت توسعه نیشکر امام خمینی از موارد مورد اشاره است.

در ۴سال گذشته تا کنون هیچگونه بازرسی و نظارتی توسط دستگاه مربوطه از مشکلات کارگران حراست مزارع شرکت کارون نشده که این خود مهم‌ترین عامل در بروز اختلافات کارگران و کارفرمایان در واحدهای تولیدی و شرکت هاست. از دیگر موارد، نقض ماده ۲۲ شورای اسلامی کار و مفاد ماده ۲۸ قانون کار در رابطه با اخراج نماینده کارگران حراست شرکت کارون توسط واحد کار این شهرستان است که مراتب فوق جهت رسیدگی به دیوان عدالت اداری و واحد رسیدگی به تخلفات اداری وزارت کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.

دغدغه‌های مردم شوشتر و کارگران این مناطق در چهار سال گذشته به حدی رسیده که توان اعتراض هم ندارند. ریاست پیشین اداره تعاون، کار و رفاه شوشتر دغدغه‌های کارگران و تشکلات آن‌ها را چندین برابر کرده و با عدم رسیدگی به مشکلات صنفی کارگران و متاسفانه نگاه یک طرفه به مشکلات آنان، مسیری سخت پیش روی کارگران گذاشته است.

جامعه کارگری و این فعال کارگری از وزیر محترم خواستار استفاده از افراد کارآمد در دستگاهای مربوطه بوده تا شاهد رشد عظیم آمار اختلافات کارگران و کارفرمایان نبوده و با مدیریت نوین سازگار با محیط کار، اختلافات موجود کاسته و نسبت به آینده روشن جامعه کارگری بتوان امیدوار بود.

کارگران این شهرستان در طول مدیریت پیشین وزارت کار و افراد باقی مانده و منتخب دولت گذشته در سیستم مدیریتی این نهاد بیشترین ضربه‌ها را به دوش کشیده‌اند و می‌کشند. جا دارد با درایت حضرتعالی و با عنایت به اینکه شما جزو بدنه کار این جامعه بوده‌اید نسبت به اتخاذ تصمیم و انتخاب افراد دلسوز و کارآمد در بدنه و دستگاهای زیربط و همچنین این شهرستان، دست زخمی کارگران این شهرستان و در ‌‌نهایت کارگران کشور را بهبود بخشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز