خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با کارگر «نگین‌سبز‌خاورمیانه» مطرح شد:

شرح سه مشکل صنفی ملوانان کشتی‌های لایروبی در بندعباس

کد خبر : ۲۰۳۴۰۹

«یکی از کارگران کشتی لایروبی شرکت نگین‌سبز خاورمیانه در بندرعباس اعلام کرد: کارفرما از ارائه فیش‌های حقوقی، پرداخت هزینه‌های رفت و آمد و تهیه قراردادکاری سه نسخه‌ای کارگران کشتی‌های لایروبی(هاپرساکشن) شرکت نگین‌سبز بندرعباس خودداری می‌کند».

یکی از کارگران کشتی لایروبی شرکت پیمانکاری نگین‌سبز خاورمیانه اعلام کرد: کارفرما از ارائه فیش‌های حقوقی، پرداخت هزینه‌های رفت و آمد و تهیه قراردادکاری سه نسخه‌ای کارگران کشتی‌های لایروبی(هاپرساکشن) شرکت نگین‌سبز بندرعباس خودداری می‌کند.

این کارگر که به نمایندگی از دیگر کارگران این شرکت پیمانکاری در بندرعباس سخن می‌گفت، به ایلنا گفت: کارگران شرکت نگین‌سبز‌خاورمیانه که در بندرعباس به ۲۰۰ نفر می‌رسند از اواخر سال ۹۲ تاکنون فیش حقوقی خود را دریافت نکرده‌اند و به‌همین دلیل نمی‌توانند تشخیص دقیقی از دریافت کامل مطالبات خود داشته باشند.

کارگر کشتی‌های لایروبی(هاپرساکشن) شرکت نگین‌سبز بندرعباس ادامه داد: کارفرما از ابتدای سال گذشته(۹۲) تاکنون نیز هزینه رفت و آمد کارگران را پرداخت نکرده است.

به گفته این کارگر، کارفرما در تهیه قراردادهای کاری سه نسخه‌ای امسال متفاوت عمل می‌‌کند، به طوری‌که در سال‌های گذشته قرارداد سه نسخه‌ای به امضا کارگران می‌رسید اما از خردادماه امسال قرارداد‌ها در دو نسخه تهیه شده است.

وی ادامه داد: این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که با ارائه یک نسخه از قرارداد به اداره کار روند پرداخت بیمه کارگران و همچنین پرداخت‌های مالیاتی شرکت مشخص می‌شود و با توجه به این‌که کارفرما حق بیمه را از تمامی کارگران کسر می‌کند، تهیه قرارداد در سه نسخه برای کارگران اهمیت زیادی می‌یابد.

به قصور کارفرما واقفیم
در پی‌گیری‌های مربوط به این خبر وخبرهای منتشر شده قبلی، «محمدی» مدیر روابط عمومی صندوق بازنشستگی سازمان بنادر و کشتیرانی از پرداخت حقوق شهریورماه این کارگران در چند روز آینده خبر داد و تاکید کرد مشکلات دیگر کارگران را با مقامات نگین‌سبزخاورمیانه در تهران مطرح می‌سازد.

در بخش دیگر پی‌گیری‌ خبر از اداره کل بنادر و کشتیرانی، یک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود ضمن پذیرفتن وجود سومدیریت‌ در شرکت‌ نگین‌سبز خاورمیانه در برخورد با مشکلات صنفی کارگران، به ایلنا گفت: مشکلات مربوط به شرکت نگین‌سبزخاورمیانه باید به‌طور ریشه‌ای در سازمان بنادر و کشتیرانی به عنوان شرکت مادر حل و فصل شود.

وی خواستار آن شد تا کارگران این شرکت مشکلات خود را به‌طور مکتوب به اطلاع بخش حراست برسانند تا ضمن گزارش به سازمان بنادر و کشتیرانی مشکلات صنفی کارگران با دستور مقامات اصلی حل و فصل شود.

این مقام مسئول با بیان‌ این‌که مسئولان شرکت نگین‌سبزخاورمیانه به‌عنوان پیمانکار مطالبات خود را از شرکت مادر در قبال ارائه صورت‌وضعیت به‌طور منظم دریافت می‌کنند، تاکید کرد: این شرکت نیز باید مطالبات کارگران خود را به‌طور منظم بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز