خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران استان مرکزی انتقاد کرد:

حضور متهمان به غارت اموال تامین اجتماعی در راس تشکل‌های کارگری شرم‌آور است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۰۵۶

«اگر گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از این فساد گسترده کامل شده باشد، دستگاه قضا قاعدتا باید آن را خارج از نوبت رسیدگی کند، چرا که اموال به غارت رفته به همه کارگران از جمله کارگران ساختمانی، کارگران میادین میوه و تره بار، کارگران صنعتی و… که از اقشار آسیب پذیر هستند، تعلق دارد.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان مرکزی گفت حضور نمایندگان کارگری متهم به غارت اموال کارگران در راس تشکل‌های رسمی کارگری پس از گذشت چندین ماه از افشای این غارتگری نقطه مبهم و شرم‌آوری در پرونده قوه قضاییه، وزارت کار و جامعه کارگری است.

«داوود حسین‌خانی» با طرح این پرسش که چرا قوه قضاییه با متهمان پرونده فساد در سازمان تامین اجتماعی در دوره ریاست آقای مرتضوی بر این سازمان برخورد نکرده است، به ایلنا گفت: اگر گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از این فساد گسترده کامل شده باشد، دستگاه قضا قاعدتا باید آن را خارج از نوبت رسیدگی کند، چرا که اموال به غارت رفته به همه کارگران از جمله کارگران ساختمانی، کارگران میادین میوه و تره بار، کارگران صنعتی و… که از اقشار آسیب پذیر هستند، تعلق دارد.

وی در ادامه از قوه قضاییه خواست بابت تاخیر در رسیدگی به تخلفات انجام گرفته در سازمان تامین اجتماعی پاسخگو باشد و بگوید این پرونده در کدام مرحله دادرسی قرار دارد.

این فعال کارگری در عین حال افزود: حداقل انتظار کارگران این است که از روند رسیدگی به پرونده غارت اموالشان مطلع باشند. در این‌ صورت، کارگران احساس می‌کنند هر فردی در هر جایگاهی از چنگال عدالت آسو‌ده نخواهد بود.

گفتنی است در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس، علاوه بر واگذاری رایگان ۱۳۸ شرکت شستا به «بابک زنجانی»، به پرداخت‌های خارج از عرف و با مبالغ بسیار بالا به وزیران وقت کار، نمایندگان مجلس، مدیران و معاونان وقت سازمان تامین اجتماعی، تعدادی از نمایندگان کارگران در تشکل‌های رسمی کارگری در سال ۹۱ و نیمه اول سال ۹۲(دوره ریاست سعید مرتضوی بر سازمان) اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، دبیر وقت کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و رئیس فعلی کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، عضو پیشین کانون عالی شوراهای اسلامی کار، رئیس فعلی مجمع عالی نمایندگان کارگران، دبیر وقت کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران و رئیس فعلی این نهاد و رئیس وقت کانون عالی کارگران بازنشسته از آقای مرتضوی رئیس وقت سازمان تامین اجتماعی مبالغ کلانی را دریافت کردند.

حسین‌خانی با بیان اینکه «مدیران دولت سابق این اتفاقات تلخ را برای جامعه کارگری رقم زدند»، تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم گمان می‌بردیم آقای ربیعی که از بدنه جامعه کارگری برخاسته است مقابل فساد در تشکل‌های رسمی کارگری می‌ایستد اما این انتظار برآورده نشد.

حسین خانی افزود: تشکل‌های رسمی کارگری نیازمند تصفیه و اصلاحات گسترده هستند. نمایندگان کارگری فاسدی که در راس این تشکل‌ها حاضرند باید تصفیه شوند. البته منظور ما برخورد حذفی یا امنیتی نیست بلکه باید به تخلفات آنان به صورت شفاف و قانونی رسیدگی شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان مرکزی در پایان گفت: اگر جرم متهمان پرونده فساد در تامین اجتماعی احراز شده، دستگاه قضا متخلفان را هر چه سریعتر مجازات کند، و اگر به زمان بیشتری برای بررسی ابعاد اتهامات نیاز است، روند دادرسی را با کارگران در میان گذاشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز