خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران اصفهان انتقاد کرد:

متهمان فساد مالی در تأمین اجتماعی از «شرایط ویژه» مرتضوی سود بردند

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۶۱۴

«انتقاد از بی‌تفاوتی سه تشکل رسمی کارگری نسبت به اتهام شماری از اعضایشان مبنی بر دستبرد به اموال کارگران / کارفرمایان همیشه به علت قدرت اقتصادی و نقوذ سیاسی کارشان پیش می‌رود. مثلا دیدیم چقدر راحت کسر حق بیمه از بن کارگری را در شورای عالی کار لغو کردند.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان معتقد است قوه قضاییه آنگونه که انتظار می‌رود با تخلفاتی که علیه جامعه کارگری انجام شده، قاطع برخورد نکرده است.

«علی یزدانی» در این باره به ایلنا گفت:ما از عملکرد قوه قضاییه در رسیدگی به تخلفات انجام شده در سازمان تامین اجتماعی در دوره ریاست آقای مرتضوی بر این سازمان گله مندیم.جای سوال است که چرا این قوه بعد از گذشت ماه‌ها از افشای این تخلفات با افرادی که متهم به غارت اموال کارگران هستند، برخورد جدی نکرده است.

وی با انتقاد ازبی‌تفاوتی سه تشکل رسمی کارگری نسبت به اتهام شماری از اعضایشان مبنی بر دستبرد به اموال کارگران، تصریح کرد: با این افراد صحبت کردیم از جمله با آقای عباسی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران. او که ریاست کانون انجمن‌های صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران را هم بر عهده دارد، می‌گوید مبالغی را که از سازمان دریافت کرده برای این نهاد کارگری خرج کرده است و مستندات آن را هم دارد. ما نمی‌توانیم نسبت به گفته‌های این آقایان اظهار نظر کنیم. قوه قضاییه باید به این موضوع ورود کند و با صدور رای تکلیف آنان را تعیین کند.

گفتنی است در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس، علاوه بر واگذاری رایگان ۱۳۸ شرکت شستا به «بابک زنجانی»، به پرداخت‌های خارج از عرف و با مبالغ بسیار بالا به وزیران وقت کار، نمایندگان مجلس، مدیران و معاونان وقت سازمان تامین اجتماعی، تعدادی از نمایندگان کارگران در تشکل‌های رسمی کارگری در سال ۹۱ و نیمه اول سال ۹۲(دوره ریاست سعید مرتضوی بر سازمان) اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، دبیر وقت کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و رئیس فعلی کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، عضو پیشین کانون عالی شوراهای اسلامی کار، رئیس فعلی مجمع عالی نمایندگان کارگران، دبیر وقت کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران و رئیس فعلی این نهاد و رئیس وقت کانون عالی کارگران بازنشسته از آقای مرتضوی رئیس وقت سازمان تامین اجتماعی مبالغ کلانی را دریافت کردند.

یزدانی یکی از دلایل تاخیر در رسیدگی به تخلفات انجام شده در سازمان تامین اجتماعی را شرایط ویژه آقای مرتضوی دانست و گفت: قطعا نمایندگان کارگری متهم به دریافت پول از سازمان از شرایط ویژه آقای مرتضوی بیشترین نفع را بردند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان در پایان با انتقاد از تناقض در عملکرد نهادهای مسوول در رسیدگی به شکایت کارگران و کارفرمایان، اظهار کرد:کارفرمایان همیشه به علت قدرت اقتصادی و نقوذ سیاسی کارشان پیش می‌رود.مثلا دیدیم چقدر راحت کسر حق بیمه از بن کارگری را در شورای عالی کار لغو کردند. اینان در همه دستگاه‌ها بدین شکل نفوذ دارند و به همین دلیل مشکلاتشان نسبت به مشکلات کارگران ساده‌تر حل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز