خبرگزاری کار ایران

کلیات طرح تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۶۳

«نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس(چهارشنبه ۲۲ مرداد) با کلیات طرح تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند. از ۲۰۲ نماینده حاضر، ۱۴۶ نماینده به این طرح رأی موافق دادند.»

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس(چهارشنبه ۲۲ مرداد) با کلیات طرح تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند. از ۲۰۲ نماینده حاضر، ۱۴۶ نماینده به این طرح رأی موافق دادند.

به گزارش ایلنا، در ماده ۵ طرح جدید بیمه کارگران ساختمانی آمده سازمان تأمین اجتماعی مکلف است ۷ درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت و مشمول ماده یک این طرح بگیرد و ۲۰ درصد سهم کارفرما را نیز از ۱۲ درصد مجموع عوارض و درآمد ناشی از صدور پروانه ساختمان.

در تبصره یک این ماده آمده است مابه التفاوت ناشی از اجرای این ماده جهت پوشش ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تأمین و به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شود.

همچنین تبصره ۲ این ماده تاکید دارد که در صورت درخواست متقاضیان پروانه ساختمانی، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است حق بیمه کارگران را به صورت تقسیط ماهانه یا در چند مرحله متناسب با مدت پروانه ساختمان از کارفرما دریافت کند. صدور پایان کار توسط شهرداری‌ها منوط به مفاصاحساب از سازمان تأمین اجتماعی است.

تبصره ۳ این ماده نیز تصریح دارد که سازمان تأمین اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد خود را هر ۳ ماه یکبار به کمیسیون‌های بهداشت و درمان، اجتماعی و برنامه، ‌بودجه و محاسبات مجلس ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته یکی از مزیت‌های مهم این طرح این است که کارفرما می‌تواند حق بیمه‌اش را تقسیط کند.

«محمدحسین قربانی» تاکید کرده ما امیدواریم با این طرح دست شهرداری‌ها در صدور پروانه باز شود و کارهای عمرانی رونق بگیرد که این می‌تواند درآمد مکفی برای شهرداری‌ها ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز