خبرگزاری کار ایران

نوربخش در صحن علنی مجلس:

تامین اجتماعی امکان بیمه ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۴۴

«سازمان تامین اجتماعی هم اکنون ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی را بیمه کرده است و ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر نیز بدون پوشش بیمه هستند / سازمان به دلیل تعادل نداشتن منابع و مصارف نمی‌تواند یک نفر را هم بیمه کند.»

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت سازمان به دلیل تعادل نداشتن منابع و مصارف نمی‌تواند یک نفر را هم بیمه کند.

به گزارش ایلنا، «محمدتقی نوربخش» در نشست علنی صبح امروز مجلس(چهارشنبه ۲۲ مرداد) گفت: سازمان تامین اجتماعی هم اکنون ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی را بیمه کرده است و ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر نیز بدون پوشش بیمه هستند.

وی ادامه داد: تصویب طرح تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی بار مالی ایجاد می کند که در این صورت، تقاضای تقسیط و تغییر مکانیزم تامین منابع بیمه کارگران ساختمانی مطرح خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان از دو ماه قبل مبالغی را که کارگران به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کردند، تقسیط کرده اما اینکه بتوانیم کارگران بیشتری را بیمه کنیم ممکن نیست چرا که ما یک سازمان بیمه‌گر هستیم و منابع و مصارف مشخصی داریم.

نوربخش تصریح کرد: مصارف بیمه شدگان کنونی ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ است که طبیعتا با افزایش ۸۰۰ هزار نفر دیگر با کسری منابع ۱۵۰۰ میلیارد تومانی مواجه خواهیم شد و این درحالی است که بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۲،۱۲۰۰ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: همچنین بهره گیری از مکانیزم فعلی که بهره‌مندی از ۱۲ درصد عوارض و تراکم خواهد بود دقیقا ۱۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود، یعنی دغدغه نمایندگان با تصویب این طرح مرتفع نخواهد شد.

نوربخش تصریح کرد: برای مالیات ارزش افزوده که از آن برای افزایش بودجه سازمان تامین اجتماعی یاد می‌شود از گذشته مصارفی اندیشیده شده است و اگر شهرداری‌ها هم موافقت کنند، باز هم بنده مطمئنم که یک ریال هم برای بیمه کارگران ساختمانی تجهیز نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز