خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس‌ ایمنی در عسلویه:

خون کارگران عسلویه بدلیل آلودگی قابل اهدا نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۳۶۱

«سازمان انتقال خون از اهدای خون کارگران منطقه ویژه پارس جنوبی امتناع می‌کند. / چنان‌چه زمانی پروژه عسلویه به اتمام برسد کارگران باید کل درآمد عایدی از کار در منطقه را صرف هزینه درمانی ناشی از کار در پارس جنوبی کنند.»

یک روان‌شناس صنعتی و کارشناس‌ارشد ایمنی نسبت به خطر استنشاق آلاینده‌های معلق در هوای منطقه پارس‌جنوبی برای سلامت روانی و جسمی کارگران شاغل در این منطقه هشدار داد.

«غلام‌حسین عشقی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا ظهور بیماری‌های خطرناکی چون اوتیسم(درخودماندگی) را از عوارض بزرگ آلودگی در این منطقه برشمرد و اظهار داشت: سازمان انتقال خون از اهدای خون کارگران منطقه ویژه پارس جنوبی امتناع می‌کند.

وی در تشریح دلیل آلوده بوده خون کارگران عسلویه گفت:دی‌اکسیدگوگرد موجود در هوا که از دودکش‌ها و مشعل‌های پالایشگاه‌ خارج می‌شوند با غبارهای صنعتی معلق در فضا که حاوی ذرات آب است، ترکیب شده و اسید سولفوریک را تشکیل می‌‌دهد. این ترکیب با هر دم استنشاق از فیلترهای بینی عبور کرده و وارد ریه و سپس جذب خون می‌شود که خطراتی زیادی را به‌همراه خواهد داشت.

این کار‌شناس ایمنی و بهداشت محیط کار ادامه داد: چنان‌چه زمانی پروژه عسلویه به اتمام برسد یا حجم کار بسیار کم شود، کارگران باید کل درآمد عایدی از کار در منطقه را صرف هزینه درمانی ناشی از کار در پارس جنوبی کنند.

لازم به یادآوری است، رییس سازمان محیط‌زیست در سفر دوماه گذشته به بوشهر از «مناسب نبودن زمان کنونی برای طرح دعوی مدیران پارس‌جنوبی به جرم بی‌توجهی به هشدارهای محیط زیست» و «متوقف ماندن بسیاری از طرح و برنامه‌های محیط‌زیستی با حمایت مجموعه‌های مرتبط نظیر وزارت نفت در عسلویه در دولت قبلی» خبر داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز