خبرگزاری کار ایران

معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

آمارهای تلخ در زمینه سلامت را علنی کنیم

کد خبر : ۱۹۱۰۱۹

«در برنامه ششم توسعه کشور ما باید آمارهای تلخ در زمینه سلامت را علنی کنیم و اقدامات اصولی را به‌کار ببریم که محصور به دستورات کاغذی نباشد».

معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست یک‌روزه مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه کشور ما باید آمارهای تلخ در زمینه سلامت را علنی کنیم و اقدامات اصولی را به‌کار ببریم که محصور به دستورات کاغذی نباشد.

به گزارش ایلنا، «احمد میدری» در نشست «چشم انداز نظام بیمه سلامت در برنامه ششم توسعه مبتنی بر سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری» گفت: سازمان‌های مجری طرح بیمه سلامت باید مسئولیت خود را در این زمینه پذیرفته و رکن اصلی را بر گفتگوی اجتماعی و شنیدن گفتگوهای مردمی بنا بگذارند.

وی با اشاره به آمارهای مدونی که در زمینه بیمه سلامت و هزینه‌های درمانی در دو کتاب «مقایسه‌ هزینه‌های درمانی در استان‌ها» و «بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان» توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مسئولان خواست تا رویکردهای مدیریتی خود را به سوی پذیرش مسئولیت‌ و استفاده از اختیارات مدیریتی در راستای اجرای طرح بیمه سلامت تغییر دهند.

معاونت رفاه اجتماعی وزارت کار با بیان این‌که آن‌چه که تا به امروز در حوزه سلامت انجام شده در چارچوب جذب منابع مالی بوده است، خاطرنشان کرد: در دولت فعلی توانستیم مشکلات کودکان کار و وضعیت اسفناک سالمندان را بیان کرده و آشکار سازیم.

میدری با تاکید بر این‌که باید مسئولیت‌گریزی را به مسئولیت‌پذیری تبدیل کنیم، در خاتمه گفت: باید بپذیریم که اختیارات روشنی داریم ولی تاکنون از آن‌ها استفاده نکرده‌ایم زیرا فشار اجتماعی لازم در این زمینه نبوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز