خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد:

تقسیط بدهی حق بیمه کارفرمایان در مشاغل سخت و زیان‌آور

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۷۲۹

کارفرمایان می‌توانند برای پرداخت بدهی‌های حق‌بیمه خود به سازمان تأمین‌اجتماعی درخواست تقسیط نمایند و در این صورت براساس ماده ۴۶ قانون تأمین‌اجتماعی، بدهی آنان با توافق شعبه، حداکثر تا ۳۶ قسط قابل تقسیط خواهد بود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی از تقسیط ۴ درصد بدهی کارفرمایی در مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داد.

به گزارش ایلنا به تقل از پایگاه اطلاع‌رسانی تأمین،به استناد مفاد ماده ۴۶ قانون تأمین‌اجتماعی، درصورتی که کارفرما هریک از اقساط خود را در سررسید مقرر پرداخت نکند، بقیه اقساط تبدیل به حال شده و از طریق اقدامات اجرائیه طبق ماده ۵۰ قانون و آیین‌نامه مربوطه قابل وصول خواهد شد.

همیچنین در همین باره «محمدحسن زدا» اظهار داشته است: این اقدام در راستای رفاه حال کارفرمایانی است که به‌خصوص کارگاه‌هایی با تعداد کارگر زیاد دارند و در یک زمان مثلاً ۱۰۰ نفر در سن بازنشستگی قرار می‌گیرند در نتیجه کارفرما ناچار است مبلغ بالایی را به‌صورت نقدی به سازمان بپردازد تا احکام بازنشستگی افراد صادر شود.

بر اساس این تصمیم آخرین کارفرمایی که فرد کارگر در کارگاه وی به سن بازنشستگی برسد، موظف به پرداخت چهار درصد مستمری متعلقه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز