خبرگزاری کار ایران

عضو کانون انجمن‌ صنفی کارگران:

ماشین امضا بودن اعضای کارگری شورای عالی کار ثابت شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۹۲۳

امضای مصوبه لغو کسر حق بیمه از بن کارگری توسط نمایندگان کارگری شورای عالی کار بار دیگر ثابت کرد اینان چیزی بیشتر از ماشین امضای دولت نیستند.

عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از استاندارد دوگانه وزیر کار در برخورد با اعتراضات کارفرمایان و کارگران انتقاد کرد.

«ناصر چمنی» در این باره به ایلنا گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت در شورای عالی کار باید نسبت به منافع کارفرمایان و کارگران بی‌طرف باشد اما در نگاه این نهاد دولتی به دو گروه یاد شده، عدالتی دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: شما دیدید وقتی کارفرمایان به پرداخت ماهانه مبلغ ناچیز حق بیمه بن کارگری اعتراض کردند، هر چه سریع‌تر جلسه گذاشته شد و هر چه سریع‌تر برای رفع آنچه اعتراض آنان را برانگیخته بود، اقدام شد.

این فعال کارگری ضمن انتقاد از اعضای کارگری حاضر در شورای عالی کار که برای پیشبرد منافع عده‌ای به «ابزار دست» آنان تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: امضای مصوبه لغو کسر حق بیمه از بن کارگری توسط نمایندگان کارگری شورای عالی کار بار دیگر ثابت کرد اینان چیزی بیشتر از ماشین امضای دولت نیستند.

چمنی در ادامه با انتقاد از کانون عالی شوراهای اسلامی کار به دلیل انتخاب نمایندگانی ضعیف در شورای عالی کار، بیان کرد: آن مقام کارگری که اعضای کارگری شورای عالی کار را از پشت پرده هدایت می‌کند اما در آشکار عملکرد آنان را نادرست می‌خواند، مگر از توانایی این افراد در صیانت از حقوق کارگران خبر نداشت؟ اینان بدون اجازه مسئول ارشد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کوچک‌ترین تصمیمی نمی‌گیرند.

عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به حضور یکی از نمایندگان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری «علی اکبر سیارمه»، در جلسه دو هفته پیش شورای عالی کار(۱۷ تیر) که به لغو حق بیمه بن کارگری منجر شد، گفت: البته این نماینده باید پاسخگو باشد که در جلسه آن روز چه گذشته و برای دفاع از منافع کارگران چه کرده است.

این فعال کارگری در عین حال با انتقاد از سکوت تشکل متبوعش در قبال لغو حق بیمه بن کارگری، تصریح کرد: سکوت کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران جای هیچگونه دفاعی ندارد. این‌ها حداقل می‌توانستند بیانیه بدهند اما از آن هم دریغ کردند. سکوت تشکل‌های رسمی کارگری به گونه‌ای است که اگر رسانه‌ها لغو حق بیمه بن کارگری را خبری نکرده بودند، جامعه کارگری از کلاهی که بر سرش رفته بود، هیچ‌گاه خبردار نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه سه شنبه دو هفته پیش شورای عالی کار(۱۷ تیر) حضور نداشته است، گفت: تصمیم گیری راجع به لغو حق بیمه بن کارگری ارتباطی با شورای عالی کار ندارد چرا که شورای مذکور در حدی نیست که بالا‌تر از قانون تصمیم گیری کند.

چمنی با اشاره به گفته پیشین وزیر کار مبنی بر کمبود منابع سازمان تامین اجتماعی و لزوم جبران آن از طریق افزایش سن بازنشستگی و کاهش مصادیق مشاغل سخت و زیان آور، اظهار کرد: این هم یک نمونه دیگر از استانداردهای دوگانه وی در برخورد با موضوعات است. از یکطرف گفته می‌شود سازمان منابع مالی ندارد و از طرف دیگر، حق بیمه بن کارگری که منبع درآمد خوبی برای این صندوق بیمه گر به شمار می‌رفت را به دلیل اعتراض کارفرمایان کور می‌کنند.

عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان اظهار کرد: از عملکرد وزارت کار چنین بر می‌آید که قرار است سنگینی کسری منابع سازمان به دوش کارگران بیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز