خبرگزاری کار ایران

یک عضو خانم شورای شهر تهران در گفتگو با ایلنا:

زنان را از شهرداری اخراج نکردیم، ارتقا دادیم / حمایت از تفکیک جنسیتی پرسنل شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۰۰۹

این تصمیم به ارتقای حرفه‌ای خانم‌ها منجر می شود / اخراجی نداشتیم، ارتقا شغلی پیدا کرده اند / خانم ها طومارهای بسیاری برای تشکرفرستاده‌اند / جداشدن محل استقرار کارکنان خانم و آقا درشهرداری تهران عملی می‌شود.

یک عضو خانم شورای شهر تهران ضمن اعلام موافقت با صورت جلسه اخیری در شهرداری تهران که حکم به کنارگداشتن خانم ها از مشاغل دفتری در این نهاد و همچنین جدا کردن محل استقرار کارکنان آقا و خانم دارد، گفت: اصلا اخراجی نداشتیم بلکه مسئول دفتر، منشی‌ و تایپیست‌های خانمی که درحوزه مدیران کار می کردند، یک رتبه جایگاه‌شان ارتقا پیدا کرده است.

معصومه آباد در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که «آیا تصمیم اخیر شورای معاونین و سازمان‌های شهرداری مبنی بر استفاده نکردن از خانم‌ها برای مشاغل دفتری به محدود شدن خانم‌ها منجر نمی‌شود»، گفت: اصلا اینطور نیست بلکه این تصمیم به ارتقای حرفه‌ای خانم‌ها منجر خواهد شد چنانچه خانم ها تشکر ویژه خود را طی طوماری به ما اعلام کرده اند، از همین رو این پیشنهاد شد که در دولت هم چنین اتفاقی بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که این پیشنهاد از طرف چه نهادی به دولت شده است، افزود: تصمیمی که در شهرداری گرفته شده است، به ارکان دولتی هم پیشنهاد شده است.

زنان را اخراج نکردیم, ارتقا دادیم

آباد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «کنار گذاشتن خانم از پست‌هایی همچون منشی، تایپیست و مسئول دفتری منجر به اخراج آنها نخواهد شد»، افزود: اصلا اخراجی نداشتیم بلکه مسئول دفتر، منشی‌ و تایپیست‌های خانمی که درحوزه مدیران کار می کردند، یک رتبه جایگاه‌شان ارتقا پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که «خانم های مسئول دفتر، منشی و تایپیست در شهرداری پس از ارتقا, به چه جایگاهی دست پیدا کرده‌اند»، گفت: حالا هر کس هر جایی که بود.

خانم ها طوماری تشکر کردند

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: این تصمیم برای رفاه حال خانم‌ها گرفته شده است و همانطور که گفتم طومارهای بسیار زیادی برای ما فرستاده‌اند و تشکر کرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه گاها بد تفسیر می‌شود که اینها را اخراج کرده‌‌اند که همان طور که گفتم نه تنها اخراج نشده‌اند بلکه رتبه‌های حرفه‌ای، شغلی و جایگاه‌شان ارتقا پیدا کرده است.

معصومه آباد در پاسخ به این سوال ایلنا که از او درباره این استدللال شهرداری که استفاده نکردن از خانم ها درمشاغل دفتری را به دلیل رفاه حال آنها دانسته بود» گفت: مدیران شهرداری تا ساعت ۹،۱۰ شب مشغول فعالیت هستند و در سر کار حضور دارند بنابراین مسئول دفترشان هم باید سر کار حاضر باشد.

وی ادامه داد: وقتی مدیری کاری را الزام می‌کند دیگر اختیاری نیست که فردی بتواند بگوید توانش را دارم در ساعت غیراداری بمانم یا اینکه توانش را ندارم بلکه تکلیفی است که محیط کار برای او الزام می‌کند.

آباد افزود: مسئول دفتر، منشی تایپیست تا هر ساعتی که مدیر هست باید بمانند و به همین دلیل این تصمیم برای رفاه حال خانم‌ها گرفته شده است.

خانم‌ها راحت‌تر می‌شوند

وی در پاسخ به این سوال که «آیا با تفکیک کردن محل استقرار کارکنان آقا و خانم در شهرداری تهران موافقید»، گفت: بله موافق هستم چون خانم‌ها راحت‌تر می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران افزود: هر چقدر فضای کاری خانم‌ها را برایشان اختصاصی‌تر کنیم تا در فضای راحت‌تری بتوانند فعالیت کنند بهتر است چون آنها می‌آیند در محیط کار که کار کنند.

اجتماع‌گریزی نیست

آباد در واکنش به این سئوال که «خانم ها با اجتماع گریزی راحت ترند؟»، گفت: اجتماع‌گریزی نیست و تعبیر بد از این موضوع نکنید.

وی خاطرنشان کرد: وقتی حوزه‌ و کار مشخصی را برای شما تعریف کردند شما با همجنس خودت باشی راحت‌تری تا با جنس مخالف.

وی در پاسخ به این سوال که «حالا جدا کردن محل استقرار کارکنان خانم و آقا در شهرداری تهران عملی می‌شود؟»، گفت:: بسترش را فراهم کنند عملی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز