خبرگزاری کار ایران

رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان مهر:

افزایش تعدیل در پارس جنوبی شمار بیکاران مقرری بگیر را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۰۰۷

به دلیل افزایش تعدیل‌ها در منطقه پارس جنوبی شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در شعبه تامین اجتماعی شهرستان مهر افزایش یافته است / بیش از ۱۵ هزار نفر در شهرستان مهر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان مهر از افزایش شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در شعبه تامین اجتماعی شهرستان مهر به دلیل افزایش تعدیل‌ها در منطقه پارس جنوبی خبر داد.

«علی طهماسبی» رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان مهر به مناسبت هفته تامین اجتماعی در گفتگویی تفصیلی به سوالات خبرنگار ایلنا پاسخ گفت.

وی با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی افزود: از مجموع جمعیت تقریبا ۶۰هزار نفری شهرستان مهر تقریبا ۱۴۳۰۰ نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که ۵۴۰۰ نفر بیمه شده اصلی و ۸۹۰۰ نفر بیمه شده تبعی را شامل می شوند.

وی با ارایه گزارش فوق گفت: اگر تعداد ۱۷۹ نفر بازنشستگان و مستمری بگیران و ۵۳۷ نفر اعضای خانواده آنان را به آمار بالا اضافه کنیم نیز بیش از ۱۵۰۰۰ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

طهماسبی آمار بیمه شدگان شهرستان مهر را نسبت به سابقه این شعبه امیدوار کننده دانست واظهار داشت: ضریب نفوذ تامین اجتماعی در شهرستان مهر ۲۵ درصد می باشد که این آمار با توجه به ۹ سال سابقه این شعبه نیز امیدوار کننده خواهد بود.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان مهر در رابطه با افزایش حقوق مستمری بگیران در سال ۹۳ گفت: افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران در فیش های خرداد ماه اعمال و به حساب بانکی آنان واریز شده است.

وی در خصوص اعتبارات وام بازنشتسگان و مستمری بگیران در سال جاری نیز گفت: به دلیل محدودیت منابع تا کنون هیچگونه امکانی جهت پرداخت وام به صورت مستقیم از سوی سازمان تامین اجتماعی به مستمری بگیران وجود نداشته است ولی در یکی دو سال گذشته با تعاملی که با بانک رفاه کارگران بوجود آمده است نیز شعب این بانک با دریافت گواهی مستمری و تعهد کسر اقساط مستمری بگیران از شعب تامین اجتماعی نسبت به پرداخت وام تا سقف ۱۵ میلیون تومان به این عزیزان اقدام نموده‌اند.

طهماسبی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان بدهکاری کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی در این شعبه گفت: مطالبات معوق سازمان از کارفرمایان شهرستان مهر نیز تقریبا بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال می باشد که طی فرایندی قانونی و برنامه ریزی شده از طریق صدور اعلامیه بدهی و در مراحل بعدی در فرم های اخطاریه و اجرائیه نسبت به وصول این معوقات از کارفرمایان پیگیری می گردد.

وی تصریح کرد: در مواردی نیز برای تعامل و الزام بیشتر کارفرمایان به رعایت قانون، مراتب را از طریق مجمع امور صنفی و اتاق اصناف پیگیری نموده و در سال گذشته نیز سازمان تامین اجتماعی با اجرای قانون بخشودگی جرائم، حسن نیت خود را در همراهی با کارفرمایان گرامی اثبات نموده و استقبال خوبی هم از این طرح صورت گرفته است.

رئیس شعبه تامین اجتماعی مهر با اشاره به فرهنگ سازی پرداخت مطالبات معوق کارفرمایان اظهار داشت: هدف متعالی این است که با زمینه سازی های فرهنگی به سمتی برویم که رعایت حقوق بیمه ای کارکنان از سوی کارفرمایان، به عنوان یک افتخار شهروندی محسوب گردد و در این زمینه از یکدیگر پیشی بگیرند و دیگر نیازی به تحکم قانون نداشته باشیم.

طهماسبی به میزان سهمیه بیمه کارگران ساختمانی شهرستان مهر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در سال گذشته به ترتیب ۳۶ و ۲۰ نفر در نیمه اول و دوم اختصاص یافته بود که کارگران از این سهمیه بطور کامل استفاده کردند.

وی در خصوص سهمیه کارگران ساختمانی در امسال نیز تصریح کرد و گفت: در نیمه اول سال جاری هم تعداد ۲۲ سهمیه به شهرستان مهر تعلق گرفته بود که به همین تعداد از متقاضیان تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند.

رئیس تامین اجتماعی با متذکر شدن به شهرداری های شهرستان مهر گفت: با توجه به اینکه بودجه لازم برای پوشش بیمه ای این قشر زحمتکش از دو منبع یعنی حق بیمه دریافتی از پروانه های ساختمانی و دیگری از ۷ درصد پرداختی بیمه شدگان، تامین می گردد لذا ضروری است که تمام شهرداری های شهرستان، قبل از صدور پروانه ساختمانی نیز مالکین را جهت پرداخت حق بیمه مربوطه به شعبه تامین اجتماعی راهنمایی نموده واز صدور هرگونه پروانه ساخت بدون گواهی تسویه بدهی از تامین اجتماعی خودداری کنند.

وی در ادامه با اظهار گله مندی خود از مکاتبات انجام شده و عدم همکاری شهرداری ها نیز دو نکته مهم را یادآور شد و افزود: همانطور که در مصوبه مربوطه آمده نیز تدام پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی منوط به تامین کامل منابع در دو بخش کارفرمایی و کارگری است و دوم اینکه سازمان تامین اجتماعی در صورت عدم برخورداری از سهم شرکت مالکین ساختمان دیگر قادر به ارائه خدمات به کارگران نبوده و به دنبال آن قطع سهمیه بیمه کارگران ساختمانی و یا کاهش آن را در پی خواهد داشت.

طهماسبی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آمار بیمه بیکاری در سال قبل و در ابتدای سال نخست سال جاری در این شهرستان چقدر بوده است گفت: آمار مقرری بگیران بیکاری در پایان آذرماه سال گذشته ۶۴ نفر بوده که از دیماه به بعد نیز با افزایش قابل توجهی روبرو شد که در پایان خرداد ماه امسال نیز ۱۵۵ نفر از این شعبه مقرری بیکاری دریافت نموده اند.

وی عامل افزایش آمار بیکاری بگیران در این شعبه را ناشی از تعدیل و اخراجی های صورت گرفته در حوزه پارس جنوبی(عسلویه) دانست و گفت: از این آمار ذکر شده نیز چیزی کمتر از ۳۰ نفر مربوط به شهرستان مهر می باشند که امیدواریم با کاهش مشکلات پارس جنوبی(عسلویه)، این نیروها دوباره مشغول به کار شوند.

رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان مهردر خصوص اقدامات انجام شده در ارائه خدمات الکترونیک به بیمه شدگان و کارفرمایان در این شعبه تصریح کرد و افزود: بزودی شعبه شهرستان مهر در حال ارائه کد رمز ورودی به کارفرمایان کارگاه ها و بیمه شدگان اختیاری است و اگر از لحاظ زیر ساخت های مخابراتی شهرستان به مشکلی برنخوریم تا پایان سال جاری در بخش دریافت لیست حقوق و دستمزد بیمه شدگان و صدور برگه پرداخت حق بیمه را بصورت الکترونیکی به مشتریان ارائه خواهیم کرد.

وی در ادامه در پاسخ به میزان آمار حوادثناشی از کار در سال قبل و سه ماهه سال جاری که به این شعبه گزارش شده اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد ۹ فقره حادثه ناشی از کار و در سه ماهه نخست امسال به تعداد ۵ فقره حادثه ناشی از کار به این شعبه گزارش شده که می توان عمده ترین علل وقوع این حوادثرا عدم آموزش کافی کارگران و عدم استفاده از لباس و تجهیزات مناسب و ایمن و نیز سرپیچی کارگران از توصیه های ایمنی کارفرما مثل خودداری از بکارگیری لباس و تجهیزات بخاطر هوای گرم، دانست.

طهماسبی بیش از پیش بر فرهنگ سازی و نظارت کامل کارفرما و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهر تاکید کرد و در خصوص وظایف تامین اجتماعی در ارائه خدمات به حادثه دیدگان، گفت: کلیه خدمات پزشکی ارائه شده به حادثه دیدگان از طرف سازمان تامین اجتماعی پشتیبانی می گردد و در صورت شدت حادثه و اثبات میزان تقصیر کارفرما در مراجع قضایی، سازمان بر اساس ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی با ارائه خدمات به بیمه شده نیز کارفرما را پیگرد قانونی می نماید.

رئیس شعبه تامین اجتماعی مهر به دو وظیفه مهم کارفرمایان در هنگام بروز حوادثناشی از کار اشاره کرد وافزود: در مرحله نخست انجام اقدامات و کمک های اولیه جهت جلوگیری از شدت حادثه و اعزام مصدوم به مراکز درمانی است ودر مرحله دوم مراجعه به شعبه و ظرف سه روز کاری از بروز حادثه نیز گزارش حادثه را تنظیم و تحویل داده تا پیگیری همکاران تامین اجتماعی را مسیر ساخته و بدیهی است که در صورت گسترده یا شدید بودن حادثه می بایست بدون قوت وقت مراتب را به مراجع انتظامی، اورژانش و آتش نشانی منعکس کرده تا ضمن دریافت خدمات تخصصی از وی، گزارش مستندی از حادثه در لحظات اولیه تهیه کرده چرا که این گزارش اهمیت و کارکردهای مفیدی در ادامه روند خواهد داشت.

وی در پایان به صدور کارت هوشمند سلامت اشاره کرد و اضافه نمود: توسعه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی جزء اولویت های مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی بوده و جایگزینی دفترچه های درمانی با کارت های الکترونیک نیز در همین راستا بوده و بنا به گفته های مدیر عامل سازمان، امیدواریم در سال جاری این موضوع محقق گردد و همکاران در همین راستا در حال تکمیل اطلاعات بیمه شدگان می باشند تا به محض اجرا شدن آن در شعب بتوانیم این خدمات را در جهت ارائه مناسب به بیمه شدگان به اجرا درآوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز