خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

استاندارد ۱۰۰ عنوان شغل سبز تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۳۰۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استاندارد ۱۰۰ عنوان شغل سبز تدوین شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استاندارد ۱۰۰ عنوان شغل سبز تدوین شده است.

به گزارش ایلنا، «علی ربیعی» در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت در سال ۹۳ اهتمام جدی برای رفع موانع تولید و خروج از رکود و ایجاد اشتغال دارد. در بخش صنایع موجود، بازرسان کار فعال خواهند شد تا در زمینه کاهش معضلات زیست محیطی این صنایع اقدام کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: پس از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها، انتظار می رفت تورم افزایش یابد اما با مدیریت شخص رئیس جمهور و اعضای اقتصادی کابینه دولت در حفظ روند رو به کاهش تورم، موفق بودیم اما به این موضوع کمتر پرداخته شده است.

ربیعی توجه به الزامات زیست محیطی را در رونق اقتصادی مؤثر خواند و افزود: ما در وزارت تعاون، مفهومی به نام شغل شایسته و در سازمان حفاظت محیط زیست مفهومی به نام شغل سبز داریم و ما می توانیم علاوه بر بهره وری نیروی کار به بهره وری مواد و انرژی بپردازیم.

وی ادامه داد: یکی از مباحثمطرح شده در تفاهمنامه امروز ایجاد مشاغل جدید است که ما تاکنون، استانداردهای ۱۰۰ عنوان شغل سبز را در سازمان فنی و حرفه ای نوشته ایم.

وزیر کار با اشاره به اینکه دو جنبش عظیم کارآفرینی و تغییر نگرش به سمت محیط زیست نیازمندیم افزود: سال ۹۳ سال تولید و اشتغال و سال زندگی بهتر و سالم تر برای مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: طرح بیمه های سلامت در سال ۹۳ با جدیت دنبال می شود و تحقق سلامت ناشی از مسائل زیست محیطی نیز جزو برنامه های کاری ما است.

گفتنی است فرهنگ سازی، آموزش و افزایش مهارت در کشور و همچنین ایجاد مشاغل سبز دو هدف عمده این تفاهم نامه است. در این تفاهم نامه همچنین بر توسعه مشاغل سبز موجود در کشور و بسترسازی برای ایجاد دیگر مشاغل سبز تاکید شده است.

استفاده از ابزارها و حمایت های بین المللی نیز در این تفاهم نامه در دستور کار قرار گرفته و تسهیلاتی که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این زمینه می تواند در اختیار متقاضیان قرار دهد، نقش بسزایی در ایجاد مشاغل سبز خواهد داشت.

ایران جزو کشورهایی است که برای اقتصاد سبز قدم برداشته و مقام معظم رهبری همواره بر توسعه و گسترش اقتصاد سبز تاکید دارند.

یکی از پایه های رسیدن به اقتصاد سبز داشتن مشاغل سبز است که در این تفاهم نامه به آن تاکید شده است.
شغل سبز، ملاحظات محیط زیستی، اقتصاد سبز، توسعه پایدار، واحد سبز، کارآفرین سبز، سبزسازی مشاغل و کار شایسته برخی از موضوعاتی است که در این تفاهم نامه به آن تاکید شده است.

مشارکت در طراحی و استاندارد سازی دوره های آموزشی با بهره گیری از تجارب بین المللی، شناسایی و معرفی مدرسان متخصص و باتجربه داخل یا خارج کشور به وزارت کار، بررسی و حمایت از طرح های پژوهشی مرتبط با مشاغل سبز و مشارکت در تدوین ملاحظات محیط زیستی در استانداردها و شایستگی شغلی و آموزشی برخی از تعهدات سازمان محیط زیست در این تفاهم نامه است.

برنامه ریزی برای اجرای دوره های آموزشی در راستای سبزسازی مشاغل و حرف مبتنی بر فرصت های شغلی معرفی شده توسط سازمان محیط زیست در بخش های اقتصادی به ویژه در بخش تعاون، اخذ آزمون و ارزیابی دوره های آموزشی برگزار شده و اعطای گواهی پایان دوره، شناسایی ظرفیت ها و جلب حمایت های سازمان بین المللی کار در راستای توسعه مشاغل سبز و سبز سازی مشاغل موجود و شناسایی و افزودن برچسب سبز به عناوین مشاغل واجد شرایط در فهرست جامع مشاغل کشور برخی از تعهدات وزارت کار و امور اجتماعی است.

بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی بر مفاد این تفاهم نامه در صورت لزوم با توافق طرفین هر سه سال یک بار انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز