خبرگزاری کار ایران

به قصد کمک به کارفرمایان صنعت ساختمان /

تامین اجتماعی حق بیمه کارگران ساختمانی را تقسیط کرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۰۷۵

متقاضیان پروانه ساختمانی می‌توانند با پیش پرداخت یک سوم از حق بیمه کارگران ساختمانی، مانده آن را در ۶ قسط پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تقسیط حق بیمه کارگران ساختمانی به صورت اقساط خبر داد.

به گزارش ایلنا، «تقی نوربخش» با بیان این خبر گفت: متقاضیان پروانه ساختمانی می‌توانند با پیش پرداخت یک سوم از حق بیمه کارگران ساختمانی، مانده آن را در ۶ قسط پرداخت کنند.

وی ادامه داد: طبق ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، در مواردی که انجام امور ساختمانی مستلزم اخذ پروانه باشد، مراجع مربوطه مکلف‌اند صدور پروانه را به ارائه رسید پرداخت حق بیمه برای هر متر مربع منوط کنند.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس ماده ۵ آیین نامه اجرایی مواد ۳ و ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، مراجع صادر کننده پروانه ساختمانی مکلفند به منظور تامین سهم کارفرمایی حق بیمه کارگران ساختمانی پس از دریافت رسید پرداخت حق بیمه نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدام کنند.

نوربخش خاطرنشان کرد: حق بیمه قابل پرداخت برای هر واحد ساختمانی به ازای هر پروانه ساختمانی بر اساس حاصل ضرب نرخ حق بیمه در متراژ زیربنای مندرج در استعلام محاسبه می‌شود و در صورت عدم توانایی متقاضی در پرداخت یک جای حق بیمه ساختمانی با اخذ بخشی از حق بیمه و تقسیط مانده آن، گواهی مربوطه بابت صدور پروانه ساختمانی به شهرداری مربوطه صادر می‌شود.

وی افزود: بند ۸۹ قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور در ارتباط با توقف پرداخت حق بیمه ساختمانی در زمان صدور پروانه ساختمانی، صرفا تا ۹ ماهه سال ۹۲ قابلیت اجرایی داشته و در سال جاری تنفیذ نشده است.

این مقام دولتی در پایان اظهار کرد: نحوه محاسبه و وصول حق بیمه از متقاضیان پروانه ساختمانی از سال ۹۳ با توجه به قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب ۸ آذر ۸۶ و اصلاحات بعدی آن انجام می‌شود و مراتب برای اجرای دقیق قانون به واحدهای اجرایی ابلاغ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز