خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کارگر قزوین:

رسیدگی به قراردادهای سفید امضا به تقویت بازرسی کار نیازدارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۱۶

اگر بازرسی وزارت کار تقویت شود دیگر نیازی چندانی به کار‌شناسان دادگستری برای بررسی اصالت قراردادهای کار نیست / امیدواریم که وزیر کار برای ساماندهی قراردادهای سفید امضا دستور بازنگری در بخشنامه‌های گذشته قرار دادهای موقت کار را نیز صادر کند.

دبیر خانه کارگر قزوین گفت: اگر بازرسی وزارت کار تقویت شود دیگر نیازی چندانی به کار‌شناسان دادگستری برای بررسی اصالت قراردادهای کار نیست.

«عید علی کریمی» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: امیدواریم که وزیر کار برای ساماندهی قراردادهای سفید امضا دستور بازنگری در بخشنامه‌های گذشته قرار دادهای موقت کار را نیز صادر کند.

وی بابیان اینکه بخشنامه‌های قبلی وزارت کار درمورد قرار دادهای موقت کارغیرکار‌شناسی است، افزود: این بخشنامه‌ها که در دولت‌های گذشته توسط مسئولان وقت وزارت کار صادر و ابلاغ شده‌اند باعثکاهش امنیت شغلی کارگران شده‌اند.

او با بیان اینکه، ارتقای سطح ایمنی در محیط‌های کار وظیفه وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی است، افزود: نظارت بر صحت و اصالت قراردادهای موقت کار و برخورد با کارفرمایانی که در این زمینه ممکن است با اخذ قراردادهای سفید امضا و فاقد تاریخ مرتکب تخلف بشوند در اصل به بازرسان این وزارتخانه مربوط می‌شود.

کریمی گفت: هرچند دستور اخیر وزیر کار رویکرد مثبتی در جهت تقویت حمایت‌های قانونی از کارگر دارد اما انتظار می‌رود که به موازات ورود کار‌شناسان دادگستری، بخش بازرسی وزارت کار نیز تقویت شود.

وی تاکید کرد: چنانچه مسئله قراردادهای سفید امضا به عنوان یکی از مسکلات روز جامعه کارگری فیصله یابد کارگران می‌توانند در سایه امینت شغلی ایجاد شده نسبت به پیگیری سایر خواسته‌های صنفی خود همچون ایجاد تشکل‌های کارگری، رعایت استناندارهای بهداشتی و ایمنی و بهبود وضعیت معیشتی و بیمه‌ای امیدوار باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز