خبرگزاری کار ایران

پاسخ فنی و حرفه ای به انتقادات از روند صدور کارت هوشمند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۲۰۷

این سازمان آمادگی دارد از ظرفیت‌ها و پتانسیل آن دسته از تشکل‌های صنفی مرتبط که دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشند در جهت ارائه خدمات به کارگران ساختمانی استفاده به عمل آورد که تشکل‌های مذکور در صورت دارا بودن مجوزهای لازم می‌توانند کمک شایان در اجرای هر چه بهتر این قانون نمایند.

روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در واکنش به اظهارنظر اخیر «محمد باقری»، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران در خبرگزاری کار ایران مبنی بر اینکه «روند صدور کارت هوشمند مهارت ساختمانی نگران کننده است»، جوابیه‌ای را برای این رسانه ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این جوابیه بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات در ادامه می‌آید:

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت در کشور است و ماموریت آموزش، پژوهش، سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای را در حوزه آموزش‌های مهارتی به عهده دارد.

در همین راستا به منظور ساماندهی نیروی کار حوزه صنعت ساختمان حسب ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مرجع تعیین صلاحیت حرفه‌ای و صدور پروانه مهارت فنی ساختمان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌باشد، که به استناد ماده ۳ آیین نامه صدور پروانه مهارت فنی برای کارگرانی که موفق به قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی شده‌اند پروانه مهارت فنی ساختمان درجه ۳، درجه ۲ و درجه ۱ صادر می‌نماید.

این سازمان در راستای برنامه‌های عملیاتی و تحقق یکی از راهبردهای هشتگانه سند راهبردی و فنآوری خود تحت عنوان «استاندارد سازی اصلاح بهبود روش‌ها و فرآیند‌ها، با رویکرد تحقق دولت الکترونیک و بهبود خدمات رسانی به مخاطبان فرآیند آزمون و سنجش مهارت را بازنگری و اصلاح نموده است. به همین منظور از سال ۱۳۹۲ با بهره گیری از ظرفیت‌های کارت‌های هوشمند و بانک اطلاعاتی پورتال جامع سازمان و ملحوظ نمودن عوامل کلیدی» کیفیت، امنیت، سرعت، دقت و کاهش هزینه‌ها کلیه گواهینامه‌های سازمان را به صورت الکترونیکی صادر و به مهارت آموختگان برابر ضوابط و مقررات اعطا می‌نماید که گواهینامه‌ها و پروانه‌های مهارت تجمیع شده در کارت‌های هوشمند مانند سایر گواهینامه‌های مهارت صادر شده توسط سازمان دارای اعتبار می‌باشد که برای تمدید کلیه گواهینامه‌ها برابر ضوابط و مقررات دفتر ارزشیابی مهارت سازمان اقدام لازم به عمل می‌آید.

از سوی دیگر اعتبار نامحدود کارت‌های هوشمند مهارت در این راستا صورت گرفته است که در صورت انقضای کارت مهارت، تا زمانی که کارگر ساختمانی بتواند کارت مهارت جدید بگیرد سهمیه بیمه‌ای آن استان تمام می‌شود و دوباره باید صبر کند تا سهمیه بیمه کارگران ساختمانی شهر سکونتش برای سال بعد اعلام شود. بنابراین این موضوع باعثایجاد فاصله در بیمه کارگران می‌شد، به همین دلیل نسبت به صدور کارت هوشمند با اعتبار نامحدود اقدام گردیده است.

ضمنا این سازمان آمادگی دارد از ظرفیت‌ها و پتانسیل آن دسته از تشکل‌های صنفی مرتبط که دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشند در جهت ارائه خدمات به کارگران ساختمانی استفاده به عمل آورد که تشکل‌های مذکور در صورت دارا بودن مجوزهای لازم می‌توانند کمک شایان در اجرای هر چه بهتر این قانون نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز