خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی تهران انتقاد کرد:

سرگردانی متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی بدلیل شیوه نادرست بازرسی

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۳۴۰

چکیده: سازمان تامین اجتماعی به قصد تایید شغل متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی، از محل کار آن‌ها بازرسی می‌کند، اما این بازرسی‌ها که معمولا با تاخیر صورت می‌گیرد بی‌حاصل است، چرا که کارگران ساختمانی متقاضی بیمه در فاصله زمانی بازرسی محل کارشان را عوض کرده اند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران از برخی شعبه‌های سازمان تامین اجتماعی در این استان که برای بیمه کارگران ساختمانی از انجمن‌های صنفی مربوطه استعلام نمی‌کنند، انتقاد کرد.

«محمد باقری» در این باره به ایلنا گفت: شعبه‌های ۸،۱۴، ۱۵،۱۸ و ۲۴ سازمان تامین اجتماعی در شهر تهران و شعبه‌های این صندوق بیمه گر در شمیرانات و شهر ری برای بیمه کارگران ساختمانی از انجمن‌های صنفی مربوطه استعلام نمی‌کنند.

وی در ادامه با انتقاد از شیوه بازرسی سازمان تامین اجتماعی از محل کار کارگران ساختمانی، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی به قصد تایید شغل متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی، از محل کار آن‌ها بازرسی می‌کند، اما این بازرسی‌ها که معمولا با تاخیر صورت می‌گیرد بی‌حاصل است، چرا که کارگران ساختمانی متقاضی بیمه در فاصله زمانی بازرسی محل کارشان را عوض می کنند.

به گفته باقری، این شیوه بازرسی، کارگران ساختمانی متقاضی بیمه را سرگردان می‌کند زیرا آنان برای اثبات شاغل بودن شان در مشاغل ساختمانی مجبورند چندین ماه دوندگی کنند.

این فعال صنفی در پایان از عملکرد شعبه‌های ۵،۱۶، ۲۰ و ۲۴ سازمان تامین اجتماعی در شهر تهران که با پروسه اداری پیچیده برای تایید شغل، پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی را چندین ماه به تاخیر می‌اندازند، انتقاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز