خبرگزاری کار ایران

روز سه‌شنبه؛

پرونده اخراج نماینده کارگران چادرملو در اداره کار یزد بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۳۱

چکیده: هیات تشخیص اداره کار اردکان در حالی به دلیل تحریک کارگران به اعتصاب و بی‌نظمی به اخراج من رای داده که کارفرما در تاریخ ۴ آذر، من را اخراج کرده است و اعتراضات صنفی کارگران از‌‌ همان تاریخ به بعد و در اعتراض به اخراج غیرقانونی من صورت گرفته است.

حکم اخراج یکی از نمایندگان کارگران پیمانی معدن چادرملو روز سه شنبه(۱۳ اسفند) در هیأت حل اختلاف اداره کار استان یزد بررسی ‌خواهد شد.

«بهرام حسنی‌نژاد»، عضو اخراجی انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس(پیمانکار نیروی انسانی معدن چادرملو) در این باره به ایلنا گفت: پس از آنکه هیات تشخیص اداره کار اردکان در تاریخ ۳۰ دی ماه با استناد به «اتهامات واهی» بنده را اخراج کرد، اعتراض خود را نسبت به این رای در هیات حل اختلاف استان یزد طرح کردم.

وی در تشریح علت طرح اعتراضش در هیات حل اختلاف استان یزد، افزود: هیات حل اختلاف در اداره کار اردکان تشکیل نمی‌شود و به همین دلیل، احکام هیات تشخیص اداره کار این شهرستان در هیات حل اختلاف اداره کار استان یزد بررسی می‌شود.

این کارگر اخراجی با بیان اینکه برای حضور در جلسه هیات حل اختلاف وکیل گرفته است، عنوان کرد: هیات تشخیص اداره کار اردکان در حالی به دلیل تحریک کارگران به اعتصاب و بی‌نظمی به اخراج من رای داده که کارفرما در تاریخ ۴ آذر، من را اخراج کرده است و اعتراضات صنفی کارگران از‌‌ همان تاریخ به بعد و در اعتراض به اخراج غیرقانونی من صورت گرفته است.

حسنی‌نژاد تصریح کرد: زمانی که من در معدن چادرملو نبوده‌ام طبعا امکان تحریک کارگران به اعتصاب و بی‌نظمی را هم نداشته‌ام.

عضو اخراجی نهاد کارگری معدن چادرملو در پایان با اشاره به اظهار نظر «ناصر چمنی»، عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران مبنی بر پیگیری پرونده اخراج وی از سوی تشکل عالی کارگران، اظهار کرد: طی روزهای گذشته با کانون عالی انجمن‌های صنفی تماس‌هایی داشته‌ام و قرار است قبل از تشکیل جلسه هیات حل اختلاف، با برخی اعضای هیات مدیره این تشکل رسمی کارگری ملاقات کنم.

گفتنی است «حسین جنائی»، رئیس نهاد کارگری معدن چادرملو پیش‌تر در گفتگو با ایلنا با اشاره به ماده ۲۵ قانون کار که صراحت دارد «هیچ یک از طرفین(کارگر و کارفرما) به تنهایی حق فسخ قرارداد موقت را ندارند»، گفته بود: قرارداد آقای حسنی‌نژاد تا ۲۹ اسفند سال جاری اعتبار دارد و کارفرما نمی‌تواند به صورت یک جانبه این قرارداد را فسخ کند.

وی با اشاره به ماده ۲۷ قانون کار که اخراج کارگر را به نظر مثبت نهاد صنفی کارگاه مربوطه منوط کرده است، تصریح کرده بود: برای صدور حکم اخراج آقای حسنی‌نژاد از انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس(که تنها نهاد صنفی این شرکت پیمانکاری است) نظرخواهی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز