خبرگزاری کار ایران

یک نهاد کارگری مدعی شد:

سوءاستفاده ۳۰ درصدی از بیمه کارگران ساختمانی پاکدشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۶۴

چکیده: بررسی‌های انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی شهرستان پاکدشت در سال ۹۲ نشان می‌دهد، بیش از ۳۰ درصد از دارندگان کارت مهارت ساختمانی، در مشاغل ساختمانی مشغول به کار نیستند.

بررسی‌های انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی شهرستان پاکدشت در سال ۹۲ نشان می‌دهد، بیش از ۳۰ درصد از دارندگان کارت مهارت ساختمانی، در مشاغل ساختمانی مشغول به کار نیستند.

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان پاکدشت با اشاره به شرط داشتن کارت مهارت برای استفاده از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی، از اداره فنی و حرفه‌ای این شهرستان به علت عدم همکاری با تشکل‌های صنفی کارگران ساختمانی برای شناسایی کارگران واقعی از سوءاستفاده کنندگان از سهمیه بیمه آنها انتقاد کرد.

«محمد رضا سلطانی» در این باره به ایلنا گفت: اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان پاکدشت در صدور کارت مهارت فنی به استاندارد‌های تخصصی توجه نمی‌کند بطوری که در میان دارندگان کارت مهارت رشته‌های ساختمانی، افرادی به چشم می‌خورند که هیچ گونه تخصصی در صنعت ساختمان ندارند.

او با بیان اینکه اداره فنی و حرفه‌ای طبق ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار باید از افرادی که برای دریافت کارت مهارت فنی به این اداره مراجعه می‌کنند معرفی نامه انجمن صنفی مربوطه‌شان را بخواهد، افزود: این در حالی است که اداره فنی حرفه‌ای شهرستان پاکدشت حتی در یک مورد از کارتهای مهارت که برای کارگران ساختمانی صادر کرده است از انجمن صنفی استعلام نکرده و این موضوع هم اکنون هم برای انجمن صنفی و هم برای کارگران واقعی ساختمانی این شهرستان دردسر ساز شده است.

سلطانی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد کارگران ساختمانی در این شهرستان وجود ندارد گفت: پاکدشت نزدیک به ۴ هزار کارگر ساختمانی بیمه نشده دارند که سهم قابل توجه‌ای از سهم بیمه اختصاصی آنان با بی‌توجه‌ای فنی حرفه‌ای به کارگران سایر مشاغل تعلق گرفته است.

این فعال صنفی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل دیگری که پس از شناسایی سوءاستفاده کنندگان از سهمیه کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: افرادی که چندین سال به صورت غیر قانونی از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند بعد از شناسایی وقتی از سیستم تامین اجتماعی حذف می‌شوند، افراد جدیدی جایگزین آنها نمی‌شوند و این موضوع باعثاز بین رفتن سهمیه کارگران واقعی می‌شود.

وی در خاتمه بیان کرد: در صورتی که سازمان فنی و حرفه‌ای پیش از صدور کارت مهارت در رشته‌های ساختمانی از تشکل‌های کارگری استعلام کند محل سوء استفاده از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به صورت اصولی بسته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز