خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کارگران پتروشیمی بندر امام انتقاد کرد:

تبعیض در افزایش مزد پایهٔ کارگران پتروشیمی‌های ماهشهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۷۷

چکیده: از مجموع ۲۷ هزار کارگری که در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر مشغول به کارند، ۷ الی ۸ هزار کارگر مشمول افزایش ۲۵ درصدی مزد پایه شده‌اند و سایر کارگران از این افزایش حقوق محروم مانده‌اند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام از تبعیض در افزایش مزد پایهٔ کارگران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر انتقاد کرد.

«منوچهر یاراحمدی» در این باره به ایلنا گفت: تعدادی از شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر بدلیل تورم افسار گسیخته فعلی و افزایش کمتر از نرخ تورم مزد ۹۲، به مطالبه کارگران مبنی بر افزایش مزدشان پاسخ مثبت داده و ۲۵ درصد به مزد پایهٔ آن‌ها اضافه کرده‌اند.

وی در ادامه ضمن اعلام تشکر کارگران از شرکت‌هایی که اینچنین اقدام کرده‌اند، به کارفرمایانی نیز اشاره کرد که بی‌توجه به شرایط اقتصادی موجود، مزد پایه کارگران را تغییری نداده‌اند.

او در این باره تصریح کرد: ناهماهنگی در افزایش مزد پایهٔ کارگران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر آزار دهنده و تبعیض آمیز است چرا که این افزایش مزد تنها بخشی از کارگران را خوشحال می‌کند اما جاری شدن عدالت همه را خوشحال خواهد کرد.

به گفته یاراحمدی، از مجموع ۲۷ هزار کارگری که در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر مشغول به کارند، ۷ الی ۸ هزار کارگر مشمول افزایش ۲۵ درصدی مزد پایه شده‌اند و سایر کارگران از این افزایش حقوق محروم مانده‌اند.

این فعال کارگری بیان کرد: اگر شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر که از رئیس سازمان منطقه ویژه و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی تشکیل شده است، افزایش ۲۵درصدی مزد پایهٔ کارگران را مصوب می‌کرد، همه کارگران شامل این افزایش حقوق می‌شدند و تبعیضی هم به وجود نمی‌آمد.

وی افزود: تعدادی از شرکت‌های پتروشیمی که زیر نظر هلدینگ خلیج فارس فعالیت می‌کنند، افزایش ۲۵ درصدی مزد پایهٔ کارگران را به اجازه هلدینگ منوط می‌کنند؛ در حالی که تعدادی دیگر از شرکت‌های این هلدینگ همچون اروند یا فجر، این افزایش حقوق را اعمال کرده‌اند که بیانگر اعمال سلیقه و بهانه تراشی مدیران عامل شرکت‌ها برای فرار از افزایش مزد پایه کارگران است.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام در پایان از شرکت‌های پتروشیمی زیر نظر شستا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) همچون امیرکبیر، فناوران، غدیر و… که افزایش ۲۵درصدی مزد پایه کارگران را اعمال نکرده‌اند انتقاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز