خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی طرح کرد:

تهدید اشتغال کارگران ساختمانی با اتمام طرح مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۶۲

چکیده: روزانه بیش از ۲۰۰ کارگر ساختمانی بیکار در استان مرکزی به دفا‌تر انجمن‌های صنفی متبوع شان مراجعه می‌کنند و از بیکاری و نبود فرصت شغلی گلایه می‌کنند. / ۶۳۰۰ کارگر ساختمانی در اراک که طی شش ماهه اول سال ۹۰ برای دریافت دفترچه بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده‌اند هنوز در نوبت قرار دارند

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی معتقد است اتمام تدریجی طرح مسکن مهر به افزایش تعداد کارگران ساختمانی بیکار منجر شده است.

«علی غیاثی» در این باره به ایلنا گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ کارگر ساختمانی بیکار در استان مرکزی به دفا‌تر انجمن‌های صنفی متبوع شان مراجعه می‌کنند و از بیکاری و نبود فرصت شغلی گلایه می‌کنند. کارگران ساختمانی مراجعه کننده به دفا‌تر انجمن‌های صنفی در ابتدای اتمام تدریجی طرح مسکن مهر، ۲۰ الی ۳۰ نفر بودند که این تعداد روز به روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: دولت به منظور حل معضل اشتغال کارگران ساختمانی می‌تواند با تخصیص بودجه نسبت به تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره طرح مسکن مهر اقدام کند. همچنین اجرای سیاست‌هایی که به رونق ساخت و ساز و بازار مسکن منجر شود بدون شک برای کارگران ساختمانی اشتغالزایی می‌کند.

این فعال صنفی با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در ۳۵ کیلومتری اراک، بیان کرد: مجریان طرح مسکن مهر برای تامین آب، برق، گاز و… ساختمان‌هایی که در این ناحیه ساخته شده به مشکل برخورده‌اند و زمانی که در منطقه‌ای سرمایه گذاری شود اما از آن بهره برداری نشود تورم زا می‌شود و رکود به همراه می‌آورد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت گستره و خدمات بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: کارگران ساختمانی از زاویه میزان درآمد، قشر ضعیفی به شمار می‌آیند بنابراین اگر تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و خدمات این بیمه مطابق با استاندارد‌های بین المللی باشد، آسیب پذیری شان در مواجه با بحران‌های بیکاری کمتر می‌شود.

به گفته غیاثی، ۶۳۰۰ کارگر ساختمانی در اراک که طی شش ماهه اول سال ۹۰ برای دریافت دفترچه بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده‌اند هنوز در نوبت قرار دارند چرا که سهمیه‌ای که دولت برای بیمه کارگران ساختمانی در نظر گرفته است نسبتی با تعداد متقاضیان بیمه ندارد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی در پایان با تاکید بر ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کارگران ساختمانی هنگام دریافت کارت مهارت، اظهار داشت: اگر کارگران ساختمانی در هر رشته‌ای از جمله، جوشکاری، سفت کاری، آرماتور بندی و… تخصص‌های لازم را داشته باشند راحت‌تر جذب بازار کار می‌شود بنابراین نقش فنی و حرفه‌ای در اشتغالزایی کلیدی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز