خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی کشور طرح کرد:

لزوم پرداخت مزد به کارگران هنگام توقف پروژه های ساختمانی در زمستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۳۹

چکیده: «هر سال در فصل سرما معیشت کارگران ساختمانی بدلیل توقف‌های مکرر چندین روزه محدود می‌شود / با الگوبرداری از کشورهای پیشرفته، می‌توان در چنین مواقعی با پرداخت مزد از معیشت این کارگران حمایت کرد».

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور معتقد است کارگران ساختمانی باید در روزهای سرد سال که پروژه‌های ساختمانی متوقف می‌شوند، حق کار دریافت کنند.

«علی یارمحمدی» در این باره به ایلنا گفت: معیشت کارگران ساختمانی بدلیل توقف‌های مکرر چندین روزه پروژه‌های ساختمانی در فصول سرما محدود‌تر می‌شود که برای جبران این معضل باید راهکاری اندیشیده شود.

وی تصریج کرد: می‌توان از کشور‌های پیشرفته که سابقه به نسبت خوبی در ایجاد رفاه برای کارگرانشان دارند، الگو برداری کرد. مثلا کارگران ساختمانی در کشور آلمان، هنگامی که هوا سرد است و قادر به کار نیستند حقوق دریافت می‌کنند.

این فعال صنفی افزود: همچنین جوشکاران ساختمانی در کشورهای پیشرفته صنعتی، زمانی که دمای هوا کمتر از ۵ درجه سانتی گراد می‌شود کار نمی‌کنند زیرا جوش فلزات در سرما، کیفیت استاندارد را ندارد اما در عوض، مبلغی را به عنوان حق کار از کارفرما یا پیمانکار پروژه دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به تنش‌هایی که اتمام تدریجی طرح مسکن مهر میان کارگران ساختمانی ایجاد کرده است، گفت: هر روز تعداد زیادی از کارگران ساختمانی به دفا‌تر انجمن‌های صنفی شان مراجعه می‌کنند و از بیکاری و کمبود فرصت شغلی گلایه دارند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان اظهار داشت: دولت می‌تواند با اجرای پروژه‌های جدید و زمینه سازی برای ورود کارگران ساختمانی ایرانی به بازار کار خارج از کشور، معضل بیکاری کارگران صنعت ساختمان را حل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز