خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد:

تجمع کارگران «نی بر» شوشتر برای دومین روز متوالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۵۳

چکیده: «امروز دومین روز در هفته جاری است که حدود ۲ هزار کارگر فصلی که به کار بریدن نی‌شکر در مجتمع کشت و صنعت کارون شوش‌تر اشتغال دارند در اعتراض به بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفیشان که چندین سال است با بی‌توجهی کارفرما ومسئولان هنوز محقق نشده است دست از کار کشیده و درمقابل ساختمان اداری مجتمع کشت وصنعت تجمع کرده‌اند».

کارگران نی بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر امروز نیز در اعتراض به بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفی‌شان برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان اداری مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع به خبرنگار ایلنا گفت: امروز دومین روز در هفته جاری است که حدود ۲ هزار کارگر فصلی نی بر(که به کار بریدن نی‌شکر اشتغال دارند) در اعتراض به بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفیشان، دست از کار کشیده و اقدام به برپایی تجمعی اعتراضی کردند.

این کارگر با بیان اینکه «ما برای احقاق حقوق‌مان تجمعات متعددی را در استان و پایتخت در مقابل نهادهای مختلف دولتی انجام داده‌ایم»، افزود: متاسفانه در هر بار تجمع، کارگران نی بر با وعدهایی از مسئولان به اعتراضات صنفی خود پایان داده‌اند اما تا کنون هیچ یک از قولهای داده شده و حتی مصوباتی که در خصوص مطالبات کارگران نی بر ابلاغ شده است، اجرایی نشده است.

این کارگر که خواست نامش فاش نشود در مورد وعدهای محقق نشده کارفرما وسایر مسئولان توضیح داد: پس از اعتراضات سال گذشته کارگران نی‌بر که دامنه آن به پایتخت نیز رسید، نمایندگان کارگران و کارفرما جلسه مشترکی با سازمان تامین اجتماعی برگزار کردند که طی این جلسه مقرر شد بابت فصول بیکاری کارگران در سنوات گذشته(بسته به سابقه کار هر کارگر) کارفرما مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی واریز کند و به این ترتیب در سوابق بیمه‌ای کارگران فصلی که بخشی از سال را بیکارند، فاصله‌ای ایجاد نشود.

او افزود: پرداخت رقم ۷۰ میلیارد تومان توافقی بود که طی چندین جلسه بین مسئولان تامین اجتماعی و نمایندگان مجتمع کشت و صنعت شوشتر انجام شده بود و این شرکت نیز در جلسه مذکور برای پرداخت این مبلغ اعلام آمادگی کرده بود اما در حال حاضر تامین اجتماعی از دریافت مبلغ ۷۰ میلیارد تومان خودداری می‌کند و حدود ۹۰ میلیارد تومان طلب کرده است.

این کارگر نی‌بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر گفت: «بسیاری از ما به سن بازنشستگی رسیده‌ایم اما به دلیل وجود فاصله در پرداخت حق بیمه فصول بیکاری، امکان بازنشسته شدن و استفاده از مزایای تامین اجتماعی را نداریم.»

به گفته این نماینده صنفی کارگران، آنان علاوه بر اتصال سوابق بیمه‌ای، خواستار قرار گرفتن تحت حمایت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت منظم دستمزد و حقوق هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز